וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שי ישלח משלחת שיחות שלום סינית לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 11:22

שי ג'ינפינג ישלח משלחת לאוקראינה לערוך שיחות עם כל הצדדים לגבי פתרון למלחמה - לאחר שאתמול לראשונה מאז הפלישה הרוסית, שוחח בטלפון עם הנשיא וולודימיר זלנסקי: "לא ננצל את המשבר כדי להרוויח"

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ישלח משלחת לאוקראינה לערוך שיחות עם כל הצדדים לגבי פתרון למלחמה, כך דווח אמש (רביעי) בתקשורת הממלכתית הסינית. אתמול (רביעי) שוחח שי עם הנשיא וולודימיר זלנסקי - לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.

על פי התקשורת הסינית הממלכתית, שי הציע לשלוח משלחת במהלך שיחת הטלפון והציע לתווך בשיחות שלום שמטרתן יישום הפסקת אש מהר ככל האפשר. שי גם התחייב שסין תישאר נייטרלית בעימות ואמר כי "בייג'ינג לא תצפה מהצד בשריפה, לא תוסיף שמן למדורה, ובוודאי שלא תנצל את המשבר כדי להרוויח", על פי ערוץ CCTV.

זלנסקי תיאר את שיחת הטלפון שנמשכה כשעה "ארוכה ומלאת משמעות" ואמר כי השניים דנו ב"שיתוף פעולה אפשרי כדי להגיע לשלום בר קיימא והוגן". עם זאת, הוא התעקש כי אוקראינה לא תוותר על שטחים שנכבשו: "לא יכול להיות שלום באמצעות פשרה טריטוריאלית. השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה חייבת לחדש את גבולות 1991", אמר הנשיא בתמלול של השיחה בטלגרם.

דבר קיום השיחה אושר על ידי דוברת משרד החוץ הסיני הואה צ'וניינג בחשבון הטוויטר שלה. "סין עשתה מעל ומעבר כדי לסייע לפתור את המשר באוקראינה", אמר בכיר אחר במשרד החוץ.

וולודימיר זלנסקי מחזיק תמונות של מיכאיל סאקשווילי. טוויטר, צילום מסך
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי/צילום מסך, טוויטר
נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם ולדימיר פוטין במוסקבה/רויטרס
שי ג'ינפינג וולדיימיר פוטין במוסקבה, 20 במרץ 2023. רויטרס
שי ג'ינפינג ו-ולדימיר פוטין במוסקבה, מרץ/רויטרס

בטלוויזיה הממלכתית הסינית דווח כי שי אמר לזלנסקי כי "משא ומתן היא הדרך היחידה החוצה. אין מנצחים במלחמה גרעינית". לדברי שי, "כשמתמודדים עם סוגיית הגרעין, כל הצדדים המעורבים צריכים להישאר רגועים ומרוסנים, להתמקד באמת בעתיד ובגורלם וגורל האנושות כולה, ולנהל יחדיו את המשבר". שי השתמש במלה "מלחמה" רק בהתייחסו לסוגייה הגרעינית. למעט זאת, הוא כינה את המתרחש "המשבר האוקראיני".

שיחת הטלפון הגיעה אחרי פרסום תוכנית שלום סינית בת 12 שלבים, שגובשה ללא עדכון אוקראינה או זלנסקי - למרות בקשות חוזרות ונשנות של הנשיא להיפגש עם שי לפני כן, כמו גם לאחר שנשיא סין ביקר במוסקבה בחודש שעבר.

משרד החוץ הרוסי הגיב לשיחה אתמול ואמר כי "אנחנו מציינים לפנינו את המוכנות של הצד הסיני להשקיע מאמצים כדי לגבש תהליך של משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully