וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין שי סיים ביקור במוסקבה - והעמיק את הקרע בין המערב למזרח

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 10:07

"כל השיחות שלנו היו מוצלחות", אמר נשיא סין במהלך הביקור בקרמלין. "בניתי מערכת יחסים קרובה עם הנשיא פוטין בעשור האחרון. הסכמנו על כך שהיחסים בין שתי המדינות נעלים משנינו. הם קריטיים לסדר העולמי ולעתיד האנושות"

נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם ולדימיר פוטין במוסקבה/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציגו עצמם כמתווכי שלום במהלך ביקור בן שלושת הימים של שי במוסקבה. רוסיה הביעה תמיכה בתוכנית שלום שהציעה סין לסיום המלחמה באוקראינה, שאותה כינתה ארצות הברית ניסיון חד צדדי לספק לפוטין אפשרות להמשיך בלחימה תחת מעטה של נכונות להגיע לפתרון.

פוטין אתמול (שלישי) הביע תמיכה בהצעה של שי ל"הסדר של שלום באוקראינה", בתצוגת אחדות בקרמלין שהדגישה את הקרע המעמיק בין המערב למזרח ברמה הבינלאומית.

אך למרות מחוות הידידות, אין סימן ממשי לכך שהקרמלין מתכוון לעשות דבר כלשהו כדי להשפיע על מצב המלחמה באוקראינה. פוטין טען כי התוכנית של שי "יכולה להיחשב בסיס להסכם שלום באוקראינה, כשהמערב וקייב יהיו מוכנים לכך".

"כל השיחות שלנו היו מוצלחות", אמר פוטין אתמול. "בניתי מערכת יחסים קרובה עם הנשיא פוטין בעשור האחרון. הסכמנו על כך שהיחסים בין שתי המדינות נעלים משנינו. הם קריטיים לסדר העולמי ולעתיד האנושות".

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע למוסקבה, 20 במרץ 2023. GettyImages
שי ג'יפנינג נוחת במוסקבה/GettyImages
בווידאו: נשיא סין שי ג'ינפינג נחת במוסקבה/רויטרס
שי ג'ינפינג וולדיימיר פוטין במוסקבה, 20 במרץ 2023. רויטרס
שני המנהיגים בקרמלין/רויטרס

ואולם, במערב רואים בכוונות של בייג'ינג לתווך במלחמה סיבה לחשש. מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי נראים סימנים לכך שרוסיה לוחצת על סיןם לספק לה נשק קטלני. פוטין ושי הדגישו גם את החזון האסטרטגי המשותף שלהם והביעו רצון לחזק יחסים בתחומי כלכלה ואנרגיה.

אוקראינה הגיבה לביקור ואמרה כי כל "יישום מוצלח" של תוכנית שלום סינית חייב להתחיל ב"נסיגה מוחלטת או כניעה" של הכוחות הרוסיים באוקראינה. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא פתוח ל"דיאלוג" עם סין לגבי הצעתה, אך הזהיר כי הפסקת אש תאפשר לפוטין "להתכונן ולשוב לקרב".

פוטין גם מתח ביקורת על הודעת בריטניה כי תספק לאוקראינה פגזים שמכילים אורניום מדולל, בטענה כי נשק כזה יגרור תגובה רוסית. "אם זה יקרה, הרוסים יגיבו בהתאם, לאור העובדה שהמערב כבר מתחיל להשתמש בנשק עם מרכיב גרעיני", הוא אמר. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר כי נותרו פחות ופחות שלבים לפני "התנגשות גרעינית" בין רוסיה למערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully