וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארה"ב: "הסכם הגרעין רק חיזק את איראן"

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 15:06

דה סנטיס שצפוי להכריז בקרוב על ריצה לבחירות שייערכו ב-2024 נשא את הדברים בכנס "הפנים של ישראל", מטעם ג'רוזלם פוסט ומוזיאון הסובלנות בירושלים. עוד טען כי האידיאולוגיה של איראן "מייצרת סכנה קיומית לישראל", והוסיף כי ארצות הברית שמחה לעמוד לצד ישראל

כנס "הפנים של ישראל", מטעם ג'רוזלם פוסט ומוזיאון הסובלנות בירושלים, נפתח הבוקר (חמישי), בסימן יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. את האירוע פתח נשיא המדינה יצחק הרצוג ומשתתפים בו בין היתר שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, וכן מושל פלורידה, רון דה סנטיס, המבקר בארץ וצפוי להכריז בקרוב על ריצה לתפקיד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ב-2024.

"ירושלים היא בירתה הנצחית של העם היהודי", אמר בפתח דבריו מושל פלורידה דה סנטיס, שהתקבל בתשורות עם עלייתו לבמה. "האידיאולוגיה של איראן מייצרת סכנה קיומית לישראל, ארה"ב גאה לעמוד לצד ישראל", אמר בהמשך תוך שהוא מתייחס למתיחות בין ישראל לאיראן, וכן להסכם הגרעין מולה: "ההסכם רק חיזק את איראן. הם קיבלו מיליונים שבמקום ללכת לאזרחים, הלכו לטרור", טען.

עוד התייחס למהפכה המשפטית בישראל, ברקע הביקורת שנשמעה בבית הלבן על קידום הרפורמה. "ארה"ב צריכה לקבל להבין שלישראל יש זכות לקבל החלטות עצמאיות", טען חבר המפלגה הרפובליקנית.

רון דה-סנטיס, מושל פלורידה. 28 במרץ 2023. רויטרס
"הסכם הגרעין רק חיזק את איראן", מושל פלורידה דה סנטיס/רויטרס

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בכנס, במסגרתם התייחס לרפורמה המשפטית. "המטרה שלי היא להבטיח שכל הקולות יישמעו, אעשה כל שאוכל שנגיע להסכמה רחבה ונצא מהמשבר הזה", אמר. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, טען כי ירושלים היא מיקרוקוסמוס של כל האזור. "כמדינה יהודית ודמוקרטית יש לנו אחריות כלפי כל הקהילות בארץ, תוך הבטחת שוויון ובניית עתיד משותף בכבוד הדדי", הוסיף.

כל זאת, במסגרת הפתיחה הראשונית של מוזיאון הסובלנות, בה נחשפו לראשונה אתריו השונים של המתחם הממוקם ברחוב הלל בירושלים, ועתיד לשמש כמרכז תרבות וחינוך. במסגרת פעילותו, הוא צפוי לארח לצד פעילותו המרכזית כמוזיאון גם קונצרטים, מיצגי אמנות, הצגות תיאטרון וכן אירועים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully