וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הפסיק את קמפיין הבחירות "מסיבות בריאותיות", וקטע ראיון במפתיע

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 19:41

נשיא טורקיה חש ברע באמצע ריאיון, וביטל את האירועים שהיו מתוכננים להיום. בסביבתו הרגיעו ואמרו שהוא סובל מווירוס, ויחזור לפעילות בתוך יום אחד. ארדואן עומד לקראת בחירות גורליות ב-14 במאי, עם פופולריות צונחת בעקבות האינפלציה ותגובת הממשל האיטית לרעידת האדמה

מבנים קרוסים בעקבות רעידת אדמה בטורקיה/טוויטר

נשיא טורקיה טאיפ ארדואן ביטל את אירועי קמפיין הבחירות שלו היום (רביעי) מסיבות בריאותיות. "אני אנוח במהלך היום בעצת רופאיי", כתב ארדואן בחשבון הטוויטר שלו. אתמול הסתיים ראיון עם ארדואן בחטף, לאחר שחש ברע. בתקשורת פורסם שארדואן סבל מכאב בטן.

ארדואן בן ה-69 התפרסם במהלך השנים כמתמודד חרוץ ביותר בקמפיינים, שלא נוהג לבטל אירועים. מסיבה עוררה הפסקת הריאיון הטלוויזיוני עמו הפתעה רבה בטורקיה. אבל בסביבתו של ארדואן מיהרו להרגיע ומסרו שהוא סובל מווירוס, ויחזור לפעילות לאחר יום חופש אחד.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במתקן לאחסון גז באזור איסטנבול, 16 בדצמבר 2022. רויטרס
מתמודד חרוץ בקמפיינים. טאיפ ארדואן/רויטרס

הבחירות הקרובות, שעתידות להיערך ב-14 במאי, הן המשמעותיות ביותר מבחינתו של ארדואן מאז שעלה לשלטון ב-2002. הפופולריות של ארדואן בנסיגה בשנים האחרונות, בעיקר בעקבות מדיניותו הכלכלית שהובילה לאינפלציה גבוהה שהגיעה באוקטובר שעבר ל-85%, ולירידה ברמת החיים. הוא הבטיח להוריד בחזרה את האינפלציה לערכים חד ספרתיים.

גורם נוסף שהשפיע על ירידת הפופולריות שלו היא רעידת האדמה שאירעה בפברואר, ומה שנתפס כתגובה איטית מדי של הממשלה למשבר. בנאום שנשא לאחרונה אמר ארדואן: "העדיפות שלנו בתקופה הקרובה תהיה לשקם את הערים שנהרסו". הוא הוסיף שבכוונת הממשלה לבנות 650 אלף דירות לניצולים. על פי הסקרים, בסיבוב הראשון גובר מתחרהו של ארדואן, קמאל קיליג'דרולו, עם 42.6 אחוז מהמצביעים לעומת 41.1 לארדואן.

בסוף השנה שעברה אמר ארדואן שזו תהיה מערכת הבחירות האחרונה שבה הוא יציג עצמו לבחירה. "אנחנו נסלול את הדרך לצעירים ונבקש את בפעם האחרונה את תמיכת האומה", אמר אדואן בנאום שנשא בטקס רשמי בצפון טורקיה, בעיר סמסון. הוא הקדים את הבחירות בחודש ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully