וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: רעידת האדמה - כמו פצצת אטום; בת 77 חולצה מההריסות אחרי 212 שעות

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 12:42

נשיא טורקיה הבטיח לשקם את המדינה מהאסון הכבד בתולדותיה, שגבה את חייהם של יותר מ-35 איש: "נבנה מחדש את כל הבתים". על אף שחלף יותר משבוע מרעידת האדמה הראשונה, צוותי החילוץ מוצאים עוד ניצולים בחיים

בווידאו: חילוץ גבר מהריסות רעידת האדמה בטורקיה/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבטיח להמשיך במאמצי החילוץ וההצלה של לכודים, יותר משבוע לאחר רעידת האדמה העוצמתית שהכתה במדינה ובסוריה השכנה. אף שהסיכויים לאתר ניצולים הפכו למזעריים, הלילה (רביעי) חולצה אישה בת 77 מההריסות כ-220 שעות אחרי הרעש הראשון שפקד את טורקיה. מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה עלה ליותר מ-41 אלף, בהם 35,418 בטורקיה. ניצולים רבים בשתי המדינות סובלים מהכפור העז לאחר שנותרו ללא קורת גג בעקבות החורבן הגדול.

ארדואן אמר כי רעידת האדמה ורעשי המשנה החזקים אחריה היו "עוצמתיים כמו פצצות אטום". "נמשיך בעבודתנו עד שנחלץ את האזרח האחרון שנותר מתחת למבנים שקרסו", אמר אתמול ארדואן לאחר ישיבת ממשלה שהתקיימה במטה הרשות לניהול אסונות וחירום. לדברי נשיא טורקיה, הערכת הנזקים של מבנים, שעשרות אלפים מהם נהרסו, תושלם בתוך שבוע ולאחר מכן יחלו עבודות השיקום.

"נבנה מחדש את כל הבתים ומקומות העבודה שנהרסו או הפכו לבלתי-ראויים למגורים ברעידת האדמה, ונעביר אותם לבעלים החוקיים", הוסיף ארדואן, שהדרך שבה יטפל באסון הכבד צפויה לעצב את הבחירות הקרובות במאי. לדבריו, יותר מ-105,000 איש נפצעו ברעידת האדמה ויותר מ-13,000 עדיין מטופלים בבתי החולים.

קרובי משפחה מתחבקים בזמן שצוותי הצלה חילצו את גופותיהם של קרובי משפחה אחרים מההריסות בהטאיי, טורקיה, 14 בפברואר 2023. רויטרס
קרובי משפחה מתחבקים בזמן שצוותי הצלה חילצו את גופות של קרובים מההריסות בטורקיה, אתמול/רויטרס

במהלך הלילה, דווח בתקשורת המקומית על אישה בת 77 בשם פאטמה גונגור שהוצאה בחיים מהריסות בניין דירות בן שבע קומות בעיר אדיאמאן, כ-212 שעות לאחר רעידת האדמה הראשונה. היא חוברה למסיכת חמצן, כוסתה בשמיכה ופונתה באלונקה לאמבולנס שהמתין בסמוך. לאחר מכן, קרובי משפחתה חיבקו את צוות החילוץ, שכלל אנשי צבא ואנשי הרשות לניהול אסונות.

עוד בוואלה!

גל מעצרים של עברייני בנייה בטורקיה, "בוזזים עם סכינים" במוקדי האסון

לכתבה המלאה
חילוץ ניצול מרעידת האדמה, אדיאמן טורקיה
14.02.23. רויטרס
נער מחולץ אחרי כ-200 שעות מההריסות בטורקיה, אתמול/רויטרס

"זה קשה מאוד, אנחנו נתחיל מאפס, בלי חפצים, בלי עבודה", אמרה חמזה בכרי, שנמלט מסוריה עם פרוץ המלחמה לפני 12 שנים והתגורר מאז בהטאיי, שבדום טורקיה. "הבית שלנו קרס לחלוטין. כמה מקרובי המשפחה שלנו נהרגו, חלקם עדיין קבורים תחת ההריסות", הוא הוסיף. הוא ומשפחתו נערכים לעבור לאיספרטה שבדרום טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully