וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער: אמונה כהן ממושב בני נצרים

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 15:23

כהן, תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן, זכתה בחידון לאחר שענתה על כל השאלות נכונה, פרט לאחת. 16 נערים ונערות התמודדו על התואר, באירוע שהתקיים בתיאטרון ירושלים ונערך במעמד רה"מ, שר החינוך ונוספים. "התנ"ך הוא הבסיס לקשר שלנו לארץ אליה שבנו אחרי 2,000 שנות גלות"

בווידאו: כלת חידון התנ"ך: אמונה כהן - תלמידת כיתה י"א מאולפנת בהר"ן בגדרה/מערכת וואלה!

אמונה כהן מבני נצרים שבדרום, תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן, זכתה היום (רביעי) בחידון התנ"ך העולמי לנוער. זאת, לאחר שענתה על כל השאלות נכונה - פרט לאחת. 16 נערים ונערות התמודדו על התואר, באירוע שהתקיים בתיאטרון ירושלים ונערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ומנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל.

הפעם האחרונה שבה הייתה מנצחת בחידון וסגנית שהן נערת הייתה ב-1999. "התכוננתי לתחרות שלוש שנים, אני מתרגשת מאוד", סיפרה אמונה. "החוויה עברה מהר מדי, בשניות, אתה לא קולט. לאט לאט מעכלים. תלמדו תנ"ך, אין על הדבר הזה, זה החיים שלנו. מאחלת לעם ישראל להכיר אותו ולחיות את מה שכתוב שם".

כלת חידון התנ"ך העולמי לנואר, אמונה כה. 26 באפריל 2023. משרד החינוך, אתר רשמי
כלת חידון התנ"ך העולמי לנואר, אמונה כהן/אתר רשמי, משרד החינוך

שר החינוך יואב קיש בירך את כהן ואמר כי אין זמן מתאים יותר מיום העצמאות לקיים בו את חידון התנ"ך. "בזכות לימוד התנ"ך אנו יודעים שתחילת דרכנו כאומה החלה עם אברהם אבינו", אמר. "הקשר לתנ"ך הוא הבסיס לקשר שלנו לארץ אליה חזרנו אחרי 2,000 שנות גלות, להפריח את השממה בחומר וברוח. ישנו ערך גדול בלימוד תחומים רוחניים ותרבותיים, ובראשם כמובן התנ"ך, אין מדובר בהדתה אלא בחיזוק הקשר שלנו להסטוריה ולמקורותינו. אתם המתמודדים, כולכם, זכיתם לעבור כברת דרך עם ספר הספרים, להתמלא מהרעיונות הנפלאים ומהידיעות הרבות שכולכם הפגנתם, ועל כך אני גאה בכם, עם ישראל לדורותיו גאה בכם. זכרו כי זוהי רק ההתחלה ואני מאחל לכם ולכולנו להמשיך ולהעמיק את הלימוד שלנו בכל אשר תהיו. חזקו ואמצו".

שרת החינוך הקודמת יפעת שאשא ביטון השיבה לקיש: "חשוב ששר החינוך יכיר את עשרת הדיברות. קל וחומר כשהוא מדבר בחידון התנ"ך העולמי. אז ככה קיש, הדיבר התשיעי אומר 'לא תענה ברעך עד שקר', העונש המקורי מלקות, אבל אנחנו ברוח פיוס ואחדות. מספיק עם השקרים. במקום לשקר וללכלך על אחרים, פשוט תתחיל לומר אמת, אם לא גילו לך הקמפיין הסתיים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חינוך התנ"ך העולמי 26 באפריל 2023. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
המתמודדים בחידון התנ"ך/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, בירך את אמונה בעקבות הזכייה: "אנו גאים באמונה על הזכייה. אמונה הפגינה ידע ובקיאות מרשימים לאורך כל החידון, בצניעות ובחן. תושבים רבים בקהילה צפו בחידון, היו מרותקים למסך, עודדו וחיזקו אותה מרחוק. כולנו התפעלנו ממנה והחזקנו לה אצבעות. התנ"ך, ספר הספרים של העם היהודי, הוא בסיס תרבותנו כעם והמאחד אותנו. בקיאות בתנ"ך איננה שינון וזיכרון בלבד. היא אימוץ של הערכים המכוננים שעליהם מושתת הקיום שלנו".

בשנה שעברה הלל כהן מירושלים ודביר חיים מרצבך מצפת זכו בחידון התנ"ך העולמי לנוער, לאחר שענו כל השאלות נכונה. הפעם האחרונה בה היו שני מנצחים בחידון הייתה ב-2013, אז זכו אליאור בביאן מישראל וישי אייזנברג מארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully