וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא-אסיר: מדוע משרד הבריאות לא דן בפסילת רישיונות רפואיים לאסירים?

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 16:13

משרד הבריאות טוען שבניין המשרדים שלהם בירושלים אינו מתאים לקליטת אסירים, אך מבדיקת וואלה עולה כי המשרד מעולם לא הגיש בקשה רשמית לשירות בתי הסוהר בנושא, כדי לבדוק אם הוא עומד בתקן. כך, אסירים רבים חוזרים ישר לעבוד ברפואה או בסיעוד - ללא ידיעת המטופלים

בווידאו: ועדת הבריאות-בחינת יישום תכנית משרד הבריאות לקיצור תורנויות מתמחים/ערוץ הכנסת

משרד הבריאות לא מזמן אסירים בעלי רישיון רפואי לדיון בפסילת הרישיון שלהם - בטענה שבניין המשרדים בירושלים "אינו מתאים" לקליטת ושמירת אסירים כמו בבתי משפט רגילים. אולם, מבדיקת וואלה עולה כי המשרד מעולם לא הגיש בקשה רשמית לשירות בתי הסוהר בנושא, ולא בדק אם המשרד עומד בתקן להבאת אסירים לדיון.

בבתי הסוהר בישראל ישנם כמה אסירים עם הכשרה רפואית או סיעודית שנשפטו על עבירות פליליות, אולם רישיונם עומד להם כל עוד לא נעשה דיון בבית הדין המשמעתי של משרד הבריאות, וזאת למרות שהוגשה קובלנה למשרד בעניינם. לאחר ריצוי עונש המאסר, רבים מהם חוזרים לעסוק בעבודתם. כשהם מגיעים לדיון בבית הדין, הם טוענים שהם שילמו את חובם לחברה וכדי להשתקם הם זקוקים להמשך רישיונם - כך שגם אחרי המאסר לא נלקח מהם הרישיון והם חוזרים לעסוק ברפואה או בסיעוד, מבלי שהמטופלים ידעו שהרופא או האח הואשם בפלילים.

בית סוהר אשל, מתחם כלא באר שבע. פברואר 2017. לירון מולדובן
לא נלקח מהם הרישיון והם חוזרים לעסוק ברפואה. בית סוהר אשל בבאר שבע/לירון מולדובן

מאז תקופת נגיף הקורונה, בשב"ס ישנה אפשרות של דיונים באופן מקוון דרך הזום, כך שאין צורך שהאסיר יגיע פיזית לשולחן הדיונים, בתנאי שיש לכך את הסכמת שני הצדדים. האסירים, שלרוב רוצים לדחות את הדיונים ככל הניתן, לא נותנים את הסכמתם והדיונים נדחים עד לאחר השחרור שלהם.

במקרה של אסיר מהצפון, הלשכה המשפטית של משרד הבריאות פנתה ללשכה המשפטית של שב"ס כדי להביאו לדיונים; בשב"ס השיבו להם כי הם צריכים לבדוק את מקום הדיון, אך נתנו פתרונות ספציפיים לגבי הדיון הזה. אחרי למעלה משבעה חודשים, משרד הבריאות טרם השיב לשב"ס את עמדתו ביחס לפתרונות שהציע, והדיון לא נערך עד היום.

עוד בוואלה!

אקסטזי בכדורי הרזיה: האזהרה החמורה של משרד הבריאות

לכתבה המלאה
גונדר אריק יעקב מפקד מחוז צפון בשירות בתי הסוהר מעיד בוועדה לחקירת בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 31 ביולי 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
הדיון לא נערך עד היום. שירות בתי הסוהר/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים

כדי לקיים דיון ביחידת הדין המשמעתי, העוסקת בהליכי משמעת נגד בעלי המקצועות הרפואיים והפרא-רפואיים, יש צורך להגיש תלונה למשרד הבריאות. לאחר בירור תלונה על-ידי הגורם המקצועי הרלוונטי, מוגש כתב קובלנה ובהתאם להסדר הרלוונטי, מתמנה ועדת משמעת שתדון בקובלנה, שתחליט או תגיש המלצותיה בעניין אמצעי המשמעת המנויים בהסדרים השונים, בהם התרעה, נזיפה, התלייה (פסילה זמנית) או ביטול הרישיון.

ועדות המשמעת מורכבות משני אנשי מקצוע כשאחד מהם הוא נציג ההסתדרות המקצועית הרלוונטית והשני עורך דין. תפקיד הוועדה, בחלק מההסדרים בהליכים המשמעתיים, הוא לשמוע טיעוני הצדדים, לבחון חומר ראיות ולהכין תשתית עובדתית ונורמטיבית, ובסופו של ההליך, לגבש המלצה שתועבר לשר הבריאות, שבסמכותו לאמץ או לדחות את ההמלצות.

משה ארבל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בסמכות שר הבריאות לאמץ או לדחות את ההמלצות. משה ארבל/ראובן קסטרו

ממשרד הבריאות נמסר כי "חלקם של מי שנמצא בתהליך קובלנה ונמצא במאסר כבר מצויים בהתליית רישיון ואסור להם לעבוד במקצועם. משרד הבריאות מודע לסוגיה ובימים הקרובים התובע הראשי במשרד הבריאות יפעל להגשת בקשות לזימון נקבלים הנמצאים במאסר לדיונים בלווי שב"ס. יצוין כי קיימת תשתית בבית הדין המשמעתי של משרד הבריאות בירושלים שתאפשר לשב"ס להביא נקבלים לדיון משמעתי, בליווי כמתחייב, זאת לאחר שהבאתם, שטעונה תיאום מול שב"ס, בוצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully