וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות בסודאן: הצבא הסכים להפסקת אש לשלושה ימים

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 20:35

למרות ההסכם, הירי הכבד בבירה חרטום, נמשך. הפסקת האש הושגה בעקבות לחצים בינלאומיים ולרגל החג המוסלמי עיד אל-פיטר שנועל את חודש רמדאן. עד עתה מדינות כולל ארצות הברית, יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה וספרד לא הצליחו לפנות את צוותי השגרירות שלהן

בווידאו: עשרות הרוגים בקרבות בסודאן; המורדים: "הותקפנו על ידי מטוסים זרים"/רויטרס

צבא סודאן הסכים הערב (שישי) לקיים הפסקת אש של שלושה ימים החל מהיום, לרגל החג המוסלמי עיד אל-פיטר, הנועל את חודש רמדאן. "הכוחות מקווים שהמורדים יצייתו לכל דרישות הפסקת האש ויעצרו את כל המהלכים הצבאיים שיפריעו לה", אמר הצבא. ההסכם הושג לאחר לחצים בינלאומיים להפוגה זמנית במטרה לאפשר לאזרחים להגיע למקום מבטחים. עד היום לא הצליחו מדינות בהן ארצות הברית, יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה וספרד לפנות את צוותי השגרירות שלהן מהאזור.

הצבא תקף מהאוויר בסיסים של כוחות המיליציה היריבה, כשהמאבק על השליטה במדינה נכנס לפני שישה ימים. הלחימה גרמה למותם של מאות בני אדם, בעיקר בבירה ובמערב סודן, והובילה את המדינה השלישית בגודלה ביבשת - שבה כרבע מהאנשים כבר הסתמכו על סיוע מזון - לאסון הומניטרי.

תמונת לוויין של מטוסים עולים באש בנמל התעופה הבינלאומי בחרטום, סודאן, 16 באפריל 2023. רויטרס
תמונת לווין של מטוסים עולים באש בקרבות בסודאן/רויטרס

הלחימה פרצה בין כוחות הצבא הנאמנים לגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ראש מועצת השלטון הזמנית, לבין כוחות התמיכה המהירה שבפיקודו של גנרל מוחמד דגלו, המכונה חמדתי. הוא שימש סגנו של אל-בורהאן במועצה הזמנית ושיתף עמו פעולה בהפלת הרודן עומר אל-בשיר בהפיכה ב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully