וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזמן לא מרפא": חברי הקיבוצים מתייחדים עם זכר הנופלים

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 21:44

הטקס, שנערך השנה בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, התקיים בפארק מנשה, ובמהלכו התייחדו חברי הקיבוצים והמשפחות השכולות עם 3,110 נופלי הקיבוצים. במהלך הטקס נאם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומסר כי התנועה מתנגדת למתן פטור גיוס גורף לקבוצות שלומות בחברה

בווידאו: ערב יום היזכרון תשפ"ב - טקס הצדעה לנופלים והנחת דגלים על קבריהם/צילום: קונטקט

בפארק מנשה נערך הערב (חמישי) טקס ההתייחדות עם 3,110 הנופלים מהקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה. במהלך הטקס אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית כי הוא "מתנגד למתן פטור גורף מגיוס לקבוצות שלומות בחברה"

טקס חללי התנועה הקיבוצית מתייחד עם זכרם של חללי מערכות ישראל מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית בשנת 1909. השנה, נערך הטקס בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, בה נפלו 450 חללים מהקיבוצים ובסימן 75 שנים למדינת ישראל.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר בנאומו כי "התנועה הקיבוצית, ששילמה מחיר כה כבד על הגנת המדינה וביטחונה, תומכת בקיומו של צה"ל כצבא העם, ומתנגדת למתן פטור גורף לקבוצות שלומות בחברה הישראלית, למען ביטחונה של המדינה וחוסנה של החברה".

טקס חללי התנועה הקיבוצית. 20 באפריל 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"הקושי לשאת את זכרם מלווה תמיד",טקס חללי התנועה הקיבוצית./אתר רשמי, אלעד גוטמן

"הזמן לא מרפא ולא מכהה את הכאב", אמרה בנאומה בשם המשפחות השכולות צופיה גומא, ששכלה את שני אחיה, אפרים ודוד ישראלי, במלחמת יום הכיפורים, "החור שבלב בפנים, הגרון נחנק, ותחושת ההחמצה הנוראה על מותם של הנופלים, והידיעה מה הפסידה המדינה. הקושי לשאת את זכרם מלווה אותי תמיד".

תא"ל יוסי כראדי, קצין הקשר והתקשוב הראשי של צה"ל, סיפר כי בקיבוץ החותרים בו הוא גר, ובקיבוצים רבים נוספים, ישנו חדר, או אנדרטה, ובו שמותיהם ותמונותיהם של נופלי הקיבוץ. "במבט אחד, בכמה שניות של דומיה מקודשת, הם גורמים לנער הפוגש בהם - לעצור", הוא סיפר, "להשיל שובבות וציניות ולהצטרף למסע הקיבוצי, החלוצי. הישראלי".

טקס חללי התנועה הקיבוצית. 20 באפריל 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
טקס חללי התנועה הקיבוצית/אתר רשמי, אלעד גוטמן

"התנועה הקיבוצית איבדה את מיטב בניה ובנותיה", המשיך כראדי ואמר," ערכי היסוד שלה - חלוציות, התנדבות, תרומה לחברה ואחרים - הם אלו שהביאו אותם לכל חזית לחימה ולהשתתפות בקרבות הרואיים וכן, גם להיפצע או ליפול בקרב. דווקא ביום זה, חשוב להביט קדימה. הנוכחות המרשימה של בני הקיבוצים בפיקוד הבכיר של צה"ל ובכלל בחברה הישראלית כאילו אומרת לנופלים - לא לשווא לחמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully