וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם בביצוע עבירות מין, אבל הורי החיילת הבודדה טוענים: "מעורב ברצח בתנו"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 21:13

יוליה ליברמן בת ה-21 נמצאה מתה בדירתה בחודש שעבר. המשטרה קבעה כי מדובר בהתאבדות, אך חודש לאחר מכן הואשם בן זוגה לשעבר באונס וביצוע עבירות מין ב-9 צעירות. כעת, דורשים הוריה של החיילת לחקור את מעורבותו של בן הזוג. "הוא היה מכה אותה, היא רצתה להיפרד"

בווידאו: אמה של החיילת יוליה ליברמן מול זוריק אייבזוב בדיון הארכת מעצרו (צילום: יואב איתיאל)/צילום: יואב איתיאל

יוליה ליברמן, חיילת בודדה בת 21, נמצאה בחודש שעבר ללא רוח חיים בדירתה בקריות. אתמול (רביעי) הוגש כתב אישום נגד זרבאיל "זוריק" אייבזוב, מי שהיה בקשר אינטימי עם החיילת הצעירה, בגין ביצוע עבירות מין בתשע נשים שונות. כעת, דורשים הוריה של החיילת לחקור את מעורבותו של אייבזוב במותה של הצעירה, "אנחנו רוצים לדעת את ממצאי החקירה, היא לא תכננה התאבדות, אנחנו רוצים לדעת מה קרה".

ב-8 במרץ נמצאה יוליה "יולי" ליברמן ללא רוח חיים בדירתה. אייבזוב בן ה-44, אצלו עבדה החיילת כמוכרת פרחים במקביל לניהול קשר אינטימי מתמשך, היה מי שהזעיק את כוחות מד"א לדירתה. הצוות שהגיע קבע את מותה של ליברמן במקום, והמשטרה קבעה כי מדובר בהתאבדות.

זמן מה לאחר מכן, הוזמן אייבזוב אל תחנת משטרה בזבולון בכדי למסור עדות על האירוע. שם, זיהתה אותו אחת השוטרות בתחנה כמי שבעבר אנס אותה לאורך שנים. הדבר הוביל למעצרו של אייבזוב ולחשיפת פרשייה של שלל עבירות מין שביצע הנאשם.

יוליה ליברמן, 20 באפריל 2023. יואב איתיאל
"רוצים לדעת מה קרה". יוליה "יולי" ליברמן/יואב איתיאל

על פי כתב האישום, בין השנים 2023-2016, העסיק אייבזוב נערות וצעירות בנות 21-15 בסופי שבוע במכירת פרחים במקומות בילוי. בזמן העסקתן מואשם אייבזוב כי ביצע בצעירות עבירות אינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים והטרדות מיניות. כחלק מהעסקתן, שילם אייבזוב לצעירות שכר של מאות שקלים לערב והורה להן להסתובב בשעות הערב והלילה עד לפנות בוקר במקומות בילוי שונים, כשהן מאופרות ולבושות בשמלות או חצאיות קצרות ולהציע פרחים עבור תשלום. חלק מהנערות נמצאו בארץ לבדן ללא נוכחות ותמיכת בני משפחה, מרביתן שהו בפנימיות, וכולן חוו מצוקה כלכלית. אולם, כתב האישום לא מתייחס כלל למותה של החיילת יוליה ליברמן, וזאת למרות שהועסקה אצלו במשך תקופה.

ליברמן נולדה בעיר טיומן במערב סיביר, והייתה תלמידה מצטיינת. לו הייתה מסיימת את לימודיה ברוסיה, הייתה זוכה למדליית זהב. עוד בהיותה נערה עלתה ליברמן ארצה בתוכנית "נעלה" של הסוכנות היהודית, והגיעה לבדה לישראל. ליברמן למדה בבית הספר נהלל-טק בתוכנית "אנייר", המיועדת לתלמידים מצטיינים בתחום המדעים וההנדסה. תוכנית המתוארת כ"בית גידול לממציאים והמחדשים של העתיד" ומיועדת לבני נוער מחוננים המעוניינים ללמוד ברמה מתקדמת. משם, המשיכה ליברמן ללימודי עתודה של צה"ל בטכניון, שם הוכשרה כהנדסאית, ולאחר מכן החלה את שירותה הצבאי בסוללת כיפת ברזל בצפון. משפחתה סיפרה כי ליברמן רצתה תפקיד מאתגר עוד יותר, ולבקשתה הועברה לבסיס רמת דוד של החייל.

בבסיס בו שירתה סיפרו כי לא ידעו על דבר שהעיב על מצב רוחה. חיילים ששירתו איתה סיפרו כי אהבה מאוד סדר וניקיון. גם ממצאי החקירה עלה כי כשנמצאה מתה בדירתה, מצאו הכוחות את המדים שלה, מגוהצים בקפידה, כל הסיכות והסמלים נעוצים בהם כנדרש, ומוכנים ליציאה בבוקר לבסיס. ממשפחתה נמסר כי עוד באותו היום שוחחה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית, שלחה תמונות וסיפרה שהכל בסדר. עוד שיתפו כי בקרוב היו אמורים לצאת לחופשה משפחתית בתאילנד, שתוכננה לבקשתה של יוליה, וכי הוריה היו אמורים להגיע במיוחד מרוסיה.

הלוויתה של יוליה ליברמן בסיביר, 20 באפריל 2023. יואב איתיאל
הלוויתה של ליברמן בסיביר/יואב איתיאל
הלוויתה של יוליה ליברמן בסיביר, 20 באפריל 2023. יואב איתיאל
הלוויתה של ליברמן בסיביר/יואב איתיאל

"אנחנו רוצים לפחות לדעת מה הממצאים של החקירה, כי חד-משמעית אנחנו טוענים שהיא לא תכננה התאבדות", מסרו הוריה של יוליה, טטיאנה ואיגור ליברמן, "לא היו שום סימנים של איזו טראומה נפשית, מתח, שום דבר. אנחנו רוצים לדעת מה קרה בערב ה-7 במרץ. מי שצריכה לחקור את זה היא המשטרה". עוד טענו הוריה של ליברמן כי בביקורם בדירה לאחר חקירת המשטרה, נראה כי מי שהיה בדירה לאחרונה שתה בקבוק וויסקי שלם ועישן חפיסת סיגריות, "זה בטוח לא יוליה. היא לא הייתה שותה ובדיקות דם הראו שהייתה אצלה כמות מזערית של אלכוהול".

על הקשר שהיה לבתם עם אייבזוב הם למדו רק בדיעבד. "היא הסתירה את זה מכולם, גם מהמשפחה וגם מחברים", סיפר האבא איגור, "ברור שהיא הבינה שזה לא קשר טוב. היא רצתה להפסיק את הקשר , ואפילו פנתה לאשתו כדי שהיא תשפיע עליו. היא הבטיחה לה שהכול ייפסק". לדבריו של האב, מערכת היחסים בין יוליה לאייבזוב אולי התחילה כרומנטית, אך מהר מאוד הפכה לאלימה. "זה התחיל כהתאהבות, אבל אחר כך הוא התחיל להכות אותה. השכנים שמעו צעקות, היא הייתה נועלת את עצמה בדירה והוא היה חובט בדלת. היא הייתה אומרת לחברות הכי טובות שלה שהיא רוצה להפסיק את הקשר הזה ולהיפרד ממנו אבל הוא לא נתן לה". האב עוד מוסיף אפשרות כי אשתו של אייבזוב, שידעתה על הקשר בניהם, הייתה מעורבת במותה של יוליה. "כך או אחרת, הוא קשור למותה של יוליה, באופן ישיר או עקיף. חד משמעית", אמר האב.

"זו הבת היחידה שלי, באיזו זכות היצור הזה לקח ממני את בתי?", התאבלה האם טטיאנה, "לא סביר שאלד ילדים חדשים, הוא לקח ממני את האחרונה, לא יהיו לי נכדים, אלה החיים שלי, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה עם שלו, למה הוא החליט שיש לי זכות להתערב בחיים שלי, לקחת את החיים של האדם שילדתי וגידלתי".

הוריה של יוליה ליברמן ועורכת הדין תמי אולמן, 20 באפריל 2023. יואב איתיאל
איגור וטטיאנה ליברמן, הוריה של יוליה, עם עורכת הדין תמי אולמן/יואב איתיאל
החיילת יוליה ליברמן שהוריה טוענים בתוקף שנרצחה. באדיבות המשפחה
"באיזו זכות היצור הזה לקח ממני את בתי?", יוליה ליברמן/באדיבות המשפחה

"אנו טוענים כי מדובר בתיק בו החשוד לכאורה רצח את בתם", אמרה עורכת הדין תמי אולמן, המייצגת את ההורים, לשופט ניצן סילמן במהלך דיון בבקשת הפרקליטות לעצור את זוריק אייבזוב עד תום ההליכים. "המשטרה לא חקרה ולא בדקה, על אף שהוגשו תלונות מצד המשפחה. המשפחה מסרה שמות של עדים שיכולים לספר בחקירה בעניין הזה, וגם אז המשטרה לא עשתה שום דבר", אמרה עורכת הדין.

עו"ד אולמן הוסיפה ותיארה את חוסר התפקוד של המוסדות שהיו אמונים על חקירת המקרה. "פניתי לפרקליטות, אבל גם לאחר הגשת כתב האישום לא הייתה להם מודעת לכך שאמורה להיות חקירה בעניין. פניתי גם למשטרה שחקרה, שאמורה הייתה לחקור. הם הפנו אותי למצ''ח, שאמורים היו לחקור, אבל במשטרה לא יודעים מי במצ''ח אמור לחקור. זו משטרת ישראל וזו מדינת ישראל".

כמו כן, מסרה עורכת הדין כי ברצונה להיות נוכחת, יחד עם הוריה של יולה, במשפט נגד אייבזוב באשמת אונס. זאת "כדי לדעת מה היה בתיקים אחרים ולקחת חוקר פרטי מטעמנו". אולם, השופט הורה על סגירת הדלתיים להמשך הדיונים והם נאלצו לצאת מהאולם. "איני מחווה דעה בנוגע לקשר הנטען בין הנאשם לבין המוות הטראגי, אך לעת זו, אין בפניי תשתית ראייתית וקיום חקירה או העדרה אינו מונח לפתחי". קבע השופט, "אין לבני המשפחה מעמד בהליך בפניי. משהוריתי על סגירת הדלתיים מכוח החוק, אין מעמד לבני משפחת המנוחה ואני משתתף בצערם".

הסנגור עו״ד יוני דדון עם עו״ד שיר שלום פרץ. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הסנגור עו״ד יוני דדון עם עו״ד שיר שלום פרץ, נציגת הפרקליטות אמש בדיון/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

עו"ד יוני דדון המייצג את זרבאיל אייבזוב מסר לוואלה בתגובה: "אייבזוב מכחיש בתוקף כל קשר למותה. הוא עשה כל שביכולתו לנסות ולהציל אותה ברגע שגילה אותה מחוסרת הכרה בדירתה. הוא כואב את מותה ואנחנו משתתפים בצער המשפחה".

ממשטרת ישראל נמסר: "חקירת מותה של ליברמן מתנהלת בתחנת משטרת זבולון בשיתוף פעולה של המשטרה הצבאית החוקרת. החקירה מנוהלת ביסודיות וכלל הטענות נבדקות במסגרת החקירה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות על מנת להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully