וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הודה: "הכפלנו את קצב התקיפות נגד איראן בסוריה"

20.4.2023 / 18:00

שר הביטחון סיפר כי לאחרונה ישראל פועלת יותר נגד הניסיון של המשטר בטהראן להרחיב את שליטתו באזור. לדבריו, איראן היא זו שעומדת מאחורי ההסלמה בכל קווי העימות. "התלות הגוברת של ארגוני הטרור באיראן, גורמת להם למתוח מולנו את הגבולות ולהעז יותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה סמוך לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, 7 באפריל 2023/אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט הודה היום (חמישי) כי בחודשים האחרונים היקף התקיפות הישראליות בסוריה גדל במיוחד במטרה למנוע משלוחות איראן להתרחב באזור. "ברבעון הראשון של 2023 הכפלנו את קצב התקיפות בסוריה", אמר גלנט בתדרוך לכתבים. "אנחנו פוגעים באופן שיטתי בנכסים וביכולות איראניות באזור, לא נאפשר לאיראן להקים צבא בסוריה ולהפוך את רמת הגולן ללבנון". לצד זאת, ניתן לכוחות צה"ל "אור ירוק" לפעול במקומות המסוכנים ביותר ללא הגבלה גיאוגרפית.

"איראן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית, מול האיום הזה צריך לפעול באחת משתי הדרכים: פעולה צבאית או איום צבאי אמין", המשיך שר הביטחון. "המשטר בטהראן חש ביטחון עצמי גובר - לתפיסתו המערב מורתע וחסר כלים אפקטיביים נגדו. בזמן שישראל עסוקה מול שלוחותיה, איראן מתעצמת כלכלית וצבאית - זה דבר שצריך להדיר שינה מעיניי העולם כולו".

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"המשטר בטהראן חש ביטחון עצמי גובר", גלנט/ראובן קסטרו

גלנט אף הסביר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי ההסלמה בכל קווי העימות. "אנו נמצאים בפני עידן ביטחוני חדש שבו ייתכן איום ממשי בכלל הגזרות בעת ובעונה אחת. פעלנו לאורך שנים תחת הנחה שניתן לקיים עימותים מוגבלים, אבל זו תופעה שהולכת ונעלמת", אמר. "איראן היא הכוח המניע בהתלכדות הזירות, היא מעבירה לשלוחותיה משאבים, אידיאולוגיה, ידע והכשרה. התלות הגוברת של ארגוני הטרור באיראן, גורמת להם למתוח מולנו את הגבולות ולהעז יותר".

מעבר לכך, רמז שר הביטחון כי צה"ל קרוב למבצע רחב היקף ביהודה שומרון, בדגש על ג'נין ממנה יוצאים רוב פיגועי הטרור. "היחלשות הרשות והמנגנונים הפלסטיניים מעמידה אותנו בפני החלטות ביטחוניות משמעותיות. במקומות בהם הרשות לא פועלת - זה מחייב אותנו לפעולות ממושכות יותר", הוסיף גלנט. מתחילת השנה נהרגו 91 פלסטינים ביהודה ושומרון, מתוכם 95% מחבלים.

כמו כן, גלנט התייחס גם לסוגיית הורדת גיל הפטור לתלמידי ישיבות, כשלדבריו גיל הפטור ירד ל-22. מוקדם יותר השבוע הבהיר גורם צבאי בכיר כי אם תהיה "הוקרה" למשרתים - עמדת צה"ל בעניין תהיה שהאיזון בנטל השירות כיום לא יופר. "עמדת צה"ל באשר להורדת גיל הפטור - לא מפר איזון, כשיש הוקרה למשרתים", אמר הגורם. "צה"ל הוא צבא העם ואסור להפר איזון בגיוס כלל האוכלוסיות כולל חרדים, צה"ל ימשיך לפתח מסלולים יחודיים לחרדים. יש חשיבות לקדם את מודל החובה הדיפרנציאלי בפני עצמו והוא חלק מהתוכנית הרב השנתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully