וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק באייווה: בני נוער יוכלו להגיש אלכוהול ולעבוד יותר שעות ביום

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 16:04

מושלת ארקנסו חתמה גם כן על חקיקה שמבטלת הגנות על עבודת ילדים. מחוקקים באוהיו, מינסוטה ו-ויסקונסין שוקלים לרופף את הרגולציה: "למחוקקים האלה לא אכפת משום שלא מדובר בילדים שלהם"

ילדי מדינת אייווה בארצות הברית יוכלו לעבוד שעות ארוכות יותר, גם בעבודות שכרגע אסורות עליהם, כמו הגשת אלכוהול, וזאת הודות לחוק חדש שעבר ביום שלישי בסנאט של המדינה.

הסנאט באייווה הצביע 32:17 להעברת חוק Senate File 542. שני רפובליקנים שברו שורות והצטרפו לדמוקרטים שהתנגדו לחוק. כעת, בית הנבחרים צריך להעביר את החוק, שלאחר מכן יעבור לחתימת המושלת קים ריינולדס.

הרפובליקנים תומכי החוק אמרו כי המטרה היא להפוך את החוקים באייווה למודרניים יותר וללמד את הילדים מיומנויות חשובות באמצעות תוכניות הדרכה בשוק העבודה. "האחריות שלנלווית לעבודה היא חשובה יותר מהמשכורת, אבל התמורה בצורת משכורת תאפשר לצעירים שרוצים לעבוד לחסוך למכונית, אולי לשמלת מסיבת הסיום, או למחנה קיץ", אמר הסנאטור אדריאן דיקי.

הדמוקרטים בסנאט התנגדו כולם לחוק בטענה כי הוא יגדיל את הסיכונים של תאונות במקום העבודה בשל החשיפה של ילדים לסביבות עבודה מסוכנות יותר כמו התקנת גגות, הריסת מבנים וחפירות.

"אתם לא אוהבים שאומרים שזה חוק העסקת ילדים, אך החוק שלכם מתייחס לפציעות במקום העבודה", אמר הסנאטור הדמוקרטי נייט בולטון. "החוק צריך להתייחס לטיפול שילדים שנפצעים בעבודה יקבלו - משום שזה יקרה", הוא הוסיף.

עבודה של בני נוער. טוויטר, צילום מסך
"החוק יגדיל את הסיכונים של תאונות במקום העבודה"/צילום מסך, טוויטר

איגודי עובדים מתחו ביקורת על החוק וערכו הפגנות לפני כן ברחבי המדינה כדי למנוע אותו. עורכת הדין הבכירה במשרד העבודה האמריקני, סימה נאנדה, אמרה כי חוקים מסוג זה באייווה ובמדינות אחרות "הם צעדים לא אחראים של מדינה ששוקלת לרופף את ההגנות על עבודת ילדים".

המושלת הרפובליקנית ריינולדס הביעה תמיכה בחוק מוקדם יותר החודש. היא ציינה את הניסיון שצברה כששמרה על ילדים בצעירותה ועבדה כמלצרית. "זאת חוויה טובה", היא אמרה ב-4 באפריל. "זה מלמד את הילדים על דברים רבים, ואם יש להם זמן פנוי והם רוצים להרוויח קצת כסף, איני חושבת שצריך להתנגד כך".

על פי סקר של עיתון "דה מוין רג'יסטר" וחברת הסקרים מדיה קום אייווה ממרץ, 50% מתושבי המדינה תומכים בחוק, 42% מתנגדים ו-8% לא בטוחים.

עבודת ילדים. רויטרס
50% מתושבי אייווה תומכים בחוק/רויטרס

החוק יאפשר למנהלים של משרד החינוך באייווה או של תוכנית כוח העבודה באייווה להעניק פטורים שמאשרים לבני 14-17 לעבוד בעבודות שכרגע אסורות לקטינים, כל עוד הם חלק מתוכנית הדרכה מאושרת עם פיקוח הולם ואמצעי בטיחות.

אם הצעת החוק תיהפך לחוק, בני 16 ו-17 יוכלו להגיש אלכוהול במסעדות, כל עוד לבעל העסק יש אישור כתוב מהורה או אפוטרופוס של הילד. הסנאט תיקן את החוק כך שיאסור עבודה בברים. הסנאט גם שינה את החוק כדי להבהיר שבני 16 ו-17 לא יוכלו לעבוד במועדוני חשפנות.

החוק גם יאפשר לילדים מתחת לגיל 16 לעבוד שש שעות ביום, שעתיים יותר מהחוק הקודם, עד ארבעה ימים בשבוע. הם יוכלו גם לעבוד שעות ארוכות יותר בערב - עד 9 במהלך שנת הלימודים ו-11 בלילה בחופשת הקיץ. בני 16 ו-17 יוכלו לעבוד אותו מספר שעות ביום כמו מבוגרים. מנגד, החוק מבטל סעיפים בחוק הקיים שמאפשרים לבני 10-13 לעבוד בעבודות רחוב, כמו מכירת עיתונים.

במרץ, מושלת ארקנסו שרה האקבי סנדרס, חתמה על חקיקה שמבטלת הגנות על עבודת ילדים. מחוקקים באוהיו, מינסוטה ו-ויסקונסין גם שוקלים לרופף את הרגולציה.

צ'רלי וישמן, נשיא הפדרציה לעבודה של אייווה, אמר כי המאמצים להקלה על חוקי עבודת ילדים ברחבי ארצות הברית הם "דרך עצלנית להתמודד עם העובדה שיש מדינות שסובלות ממחסור בכוח עבודה. לפני 120 שנה החלטנו שאנחנו רוצים להבטיח שילדים יבלו את מרבית זמנם בבית הספר ולא בעבודה, ובמיוחד לא במקומות עבודה מסוכנים, אך למחוקקים האלה לא אכפת משום שלא מדובר בילדים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully