וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה שרון? אח שכול מחפש את האישה שהייתה האחרונה שראתה את אחיו לפני שנרצח

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 14:48

שרון אדרי נחטף ונרצח ב-1996 בטרמפיאדה שבצריפין. האחרונה ששוחחה עמו הייתה חיילת, גם לה קוראים שרון, שדיברה מאז עם משפחתו, אך להלוויתו לא הגיעה, ולא יצרה קשר מאז. כעת, אחיו של שרון מבקש לאתר אותה: "חשוב לי לדעת מה עבר עליו ברגעים האחרונים"

שרון אדרי. באדיבות המשפחה
שרון אדרי/באדיבות המשפחה

שרון אדרי נפל בעת שחזר לבסיס מחופשה, כדי לבצע תורנות שמירה. הוא נחטף ונרצח לאחר שעלה על טרמפ ולאחר שבעה חודשים נמצאה גופתו. כעת, אחיו שלומי מחפש את החיילת האחרונה שראתה אותו. שלומי אדרי החל בפרסום פוסט בקבוצת הפייסבוק "קלוז'ר - חיפוש מכרים מהעבר שלך" ובשיחה עם וואלה! הוא מספר על החיפושים אחר החיילת שראתה את אחיו המנוח טרם חטיפתו ורציחתו.

ב-9 בספטמבר 1996, שרון, תחמושתן בבית ליד, תושב המושב זנוח שליד בית שמש, הגיע למרפאה בצריפין. הוא היה חולה עם חום גבוה, כנראה בעקבות זיהום שנוצר אחרי שעבר ניתוח. שם, הוא פגש את שרון. השניים נשאו את אותו השם שוחחו קצרות במרפאה, ואז שרון החיילת ויתרה על התור שלה בשביל שרון החייל, כי ראתה שהוא במצב לא טוב. אחרי שיצא, הגיע לטרמפיאדה, שם נחטף.

שרון אדרי במהלך שירותו הצבאי. באדיבות המשפחה
שרון במהלך שירותו/באדיבות המשפחה

סיפורו נותר במחשבותיה של החיילת; שלומי אחיו סיפר כי היא הייתה מתקשרת בזמן היעדרותו, בוכה שהוא מופיע לה בחלום ומבקש שתשמור עליו. "אני זו שהייתה צריכה להיות שם, בטרמפיאדה", אמרה. בהלוויה לא נכחה, ומאז היא לא יצרה עוד קשר.

לפני כחודשיים, אביהם של שלומי ושרון הלך לעולמו. ברגעים הקשים שלומי נזכר בשרון החיילת, ומאז רוצה לסגור מעגל. משפחת אדרי עובדת על תסריט לסדרה המבוססת על סיפור חטיפת ורצח שרון אדרי, ובמהלך התחקיר סיפורה עלה שוב. "אני חושב ששרון היא עדת מפתח, כי היא האחרונה שראתה אותו חוץ מהרופא שטיפל בו", אמר שלומי בשיחה עם וואלה.

שרון אדרי במהלך שירותו הצבאי. באדיבות המשפחה
שרון במהלך שירותו/באדיבות המשפחה

הוא המשיך, "מבחינתי זה לשמוע מה היה לו לספר בדקות האחרונות שלו בחיים שהיא נכחה בהן במקרה. היא הייתה ברגעים האחרונים והיא יכולה לסגור לנו פינה על מה היה בשנייה לפני. דיברנו גם עם הרופא, אבל הוא לא ידע לספר הרבה. חשוב לי לדעת מה עבר עליו ברגעים האחרונים, מה הוא שיתף לפני, מה סיפר". שלומי מעולם לא נפגש עם שרון החיילת. עם קצינת הנפגעים שליוותה את המשפחה, מירב, הוא לבסוף התחתן.

שלומי שיתף בכאב על אובדן אחיו. "כל השנים הייתי אכול רגשות אשם, למה לא נסעתי לקחת אותו", סיפר. "בשעה 9 באותו היום הוא התקשר אליי, והייתי בממתינה עם אחי בארצות הברית שאמר לי, אל תיתן לו לנסוע בטרמפים, זה מסוכן. שרון אמר לי עזוב, לא רוצה לטרטר אותך, אגיע לבית שמש ומשם תאסוף אותי".

שרון אדרי במהלך שירותו הצבאי עם אחיו שלומי. באדיבות המשפחה
שרון ושלומי אדרי/באדיבות המשפחה

שרון, שהיה קרוב לשחרור מצה"ל, נאבק בטרמפיאדה עם שלושת המחבלים שרצו לחטוף אותו וירו בו למוות. המחבלים היו עם רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית. המחבלים הסתירו את הגופה ברכב, המשיכו בנסיעתם לכיוון רמלה, דרך כביש עוקף רמלה-לוד, ומשם נסעו ישירות לכפר צוריף. בהגיעם לאזור הכפר, אספו חבר חוליה נוסף, בעזרתו קברו את גופתו של שרון בשולי הכפר ונטלו את מסמכיו האישיים.

במשך שבעה חודשים בני משפחתו לצד אלפי מתנדבים חיפשו אחר גופתו של שרון. בערב פסח, ב-10 באפריל 1997 נחשפה חוליית צוריף ונמצאה גופתו של שרון אדרי. הוא הובא לקבר ישראל בחלקה הצבאית של בית העלמין בבית שמש ב-13 באפריל 1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully