וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתוק מוחלט מהמציאות": הצטלמה מדגמנת ומחייכת על פסי הרכבת באושוויץ

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 9:17

מריה מרפי, מפיקה ברשת "GB ניוז", צילמה את המחזה המזעזע בשבת וכתבה: "היום חוויתי את אחת החוויות הנוראיות ביותר בחיי. למרבה הצער, נראה כי לא כולם חשבו שזה כה חסר טעם"

תמונה שצולמה מחוץ למחנה הריכוז אושוויץ בפולין מעוררת סערה, לאחר שבה נראית בחורה צעירה יושבת על פסי הרכבת שמובילים למחנה בתנוחת דוגמנות ומחייכת למצלמה. מריה מרפי, מפיקה ברשת "GB ניוז", צילמה את המחזה המזעזע בשבת וכתבה: "היום חוויתי את אחת החוויות הנוראיות ביותר בחיי. למרבה הצער, נראה כי לא כולם חשבו שזה כה חסר טעם".

הבחורה בתמונה, לבושה בחולצת פלנל אדומה, חולצה שחורה ומכנסיים שחורים, נראית מחייכת בעודה מביטה לשמיים, בזמן שמבקרים אחרים הולכים לכיוון מוזיאון אושוויץ-בירקנאו. המתחם כיום משמש כמרכז מחקר ואתר הנצחה ל-1.1 מיליון הקורבנות שנרצחו בו במהלך השואה.

הציוץ של מרפי, שנצפה יותר מ-30 מיליון פעמים, עורר ביקורת חריפה נגד הבחורה והצלם. "מזעזע. הם יודעים בכלל היכן הם נמצאים!", צייץ משתמש אחד. "כל מבוגר בעולם יודע להיכן מובילים פסי הרכבת האלה. במיוחד מי שמשלם כדי לבקר במקום", צייץ אחר.

פוסט של תמונה של בחורה מצטלמת באושוויץ. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של מוזיאון אושוויץ/צילום מסך, אינסטגרם
נשיא איטליה בטקס המרכזי של מצעד החיים, אושוויץ בירקנאו, פולין, 18 באפריל 2023. יוסי זליגר, אתר רשמי
מצעד החיים אתמול/אתר רשמי, יוסי זליגר
מצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין.18 באפריל 2023. יוסי זליגר, אתר רשמי
מצעד החיים אתמול/אתר רשמי, יוסי זליגר
מצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין.18 באפריל 2023. יוסי זליגר, אתר רשמי
מצעד החיים אתמול/אתר רשמי, יוסי זליגר

"צריך לדרוש מכל מי שמצטלם בקלות דעת מחוץ לאושוויץ לצפות בעדויות מוקלטות של שורדי השואה, לשבת עם הילדים והנכדים שלהם ולהביט באלבומי תמונות של בני המשפחה שלנו שנרצחו", צייצה נילי קפלן-מירטל, רופאה ופעילה.

מרפי כתבה: "ניתוק מוחלט מהמציאות. זה ההסבר היחיד. הביקור נמשך כבר שעתיים. לא יכול להיות שהם לא ידעו". לדבריה, המבקרים גם התבקשו להתנהג בכבוד לפני הכניסה למחנה.

המוזיאון צייץ בתגובה: "תמונות יכולות להיות תיעוד מרגש ביותר ובעל ערך בעבור המבקרים. תמונות עוזרות לנו לזכור. כשמגיעים למוזיאון אושוויץ, המבקרים צריכים לזכור כי הם נכנסים לאתר אותנטי של מחנה ריכוז לשעבר שבו נרצחו יותר ממיליון אנשים. כבדו את הזיכרון שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully