וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השואה: דרעי מתגאה בהצעת חוק "זכאות להנחה ברכישת קברים לניצולי שואה"

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 16:59

יו"ר ש"ס כתב בטוויטר על הצעת החוק, והוסיף כי "זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לניצולים שעוד נותרו בחיים". בהצעת החוק נקבע כי המחיר שישלמו ניצולי השואה עבור חלקת הקבר לא יעלה על 50% מהסכום שאותו משלמים קונים שאינם ניצולי שואה

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

יו"ר ש"ס אריה דרעי התגאה היום (שלישי), ביום השואה, בהצעת חוק שהגיש חברי מפלגתו, ולפיה ניצולי שואה יזכו להנחה משמעותית ברכישת חלקת קבר וכתב בטוויטר כי "זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לניצולים שעוד נותרו בחיים". הציוץ של דרעי גרר בתגובה עשרות תגובות ביקורתיות. מאוחר יותר דרעי מחק את הציוץ והעלה אותו מחדש בניסוח שונה.

ציוץ של אריה דרעי על הנחה ברכישת חלקת קבר לניצולי שואה, 18 באפריל 2023. מתוך טוויטר, צילום מסך
הציוץ שנמחק/צילום מסך, מתוך טוויטר

יוזם הצעת החוק הוא ח"כ ארז מלול, מהדמויות החדשות במפלגה שנכנס במסגרת החוק הנורווגי. בהצעת החוק של ח"כ מלול נקבע כי המחיר שישלמו ניצולי השואה עבור חלקת הקבר לא יעלה על 50% מהסכום שאותו משלמים קונים שאינם ניצולי שואה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי רבע מניצולי השואה חיים מתחת לקו העוני "כאשר מעל 80% מהם נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים חיוניים בשל קשיים כלכליים". עוד נכתב כי "הנחה על חלקת הקבר תהווה סיוע משמעותי ליכולת שלהם להיקבר במקום שבו יבחרו". מלול הוסיף גם כי יש חשיבות סמלית "בהכרה של מדינת ישראל בתרומתם של ניצולי השואה לתקומת ישראל".

לפי נתוני הלמ"ס, הרשות לזכויות שורדי השואה והביטוח לאומי שפורסמו לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, 33% מהשורדים בגילאי 89-80 מקבלי קבצת סיעוד ומהווים 65% מכלל השורדים. 17.3% מניצולי השואה סיפרו כי הם חשים בדידות לעיתים קרובות, יותר מכלל היהודים והאחרים בני 76 ומעלה. 46.8% מהם חשו מדוכאים ו-10.2% חשו מדוכאים לעיתים קרובות.

הממשלה לא הכניסה ולו סעיף אחד למען הטבת מצבם של שורדי השואה כחלק מתקציב המדינה הנוכחי, שאושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת. גם תקציבה של הרשות לניצולי השואה, שנמצא תחת אחריותו של משרד ראש הממשלה, לא עודכן. התקציב שעומד על חמישה מיליארד שקלים נפגע מעליית האינפלציה, כך שבפועל תקציבה ספג פגיעה של כמה עשרות מיליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully