וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה נגד החוקרים בתיק 1000: "הפעלתם את הדס קליין"; משולם: "היא עדה אמינה ביותר"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 15:26

בדיונים שהתחדשו בביהמ"ש לאחר פגרת הפסח, ניסה סנגורו של נתניהו לערער על עדותה של העוזרת האישית של מילצ'ן, שהעידה בעבר על הטבות רבות שקיבל רה"מ נתניהו ומשפחתו. הוא טען כי קליין כעסה על המשפחה והזכיר שאמרה שהיא "באותה חזית" עם החוקרים. משולם דחה את הטענות

בווידאו: משפט נתניהו- נמשכת עדותו של נצ"מ מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיק 1000 ו-2000/מערכת וואלה!

הדיונים בתיקי האלפים התחדשו היום (שני) לאחר פגרת פסח. במהלכם עלה שוב לדוכן העדים מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיק 1000, והשיב לשאלותיו של עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במשך מרבית שאלותיו ניסה חדד להראות שנפלו פגמים במהלך החקירה של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן. לטענתו, חוקרי המשטרה קישרו באופן שגוי את הקשר בינה לבין משפחת נתניהו ולהטבות שניתנו להם ע"י מילצ'ן, בדגש על ההטבות ליאיר נתניהו. באמצעות חשיפת פגמים אלה מבקש חדד להראות שנתניהו ושאר הנאשמים בתיק זכאים להגנה מן הצדק.

כבר בתחילת הדיון חדד הטיח במשולם שאלה שמטרתה לפרום את הקשר בין הדס קליין לבין יאיר נתניהו, זאת כדי להוכיח שמשפחת נתניהו לרבות רה"מ לא זכו להטבות מפליגות ממילצ'ן כפי שנטען בכתב האישום: "האם הדס קליין הייתה מעורבת בקשר עם יאיר נתניהו? התשובה היא לא, היא לא הייתה מעורבת בכלל. אם מישהו אחר אמר לכם את זה, אז היא מספרת סיפור אחר לגמר".

עדותו של מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיקים 1000 ו-2000 ומי שהוביל את חקירתו של רה״מ נתניהו והיה סגן מפקד יאח״ה ,בית המשפט המחוזי ירושלים, 20 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
עדותו נמשכת. משולם/פלאש 90, יונתן זינדל

חדד המשיך בקו תוקפני, וניסה להראות שהעדות של קליין הייתה לא אמינה משום שקליין כעסה על שרה נתניהו, דבר שלטענת חדד צובע את עדותה ומטיל פקפוק באמינותה. הוא שאל את משולם: "אתם ידעתם שגב' קליין כועסת על משפחת נתניהו ושגב' נתניהו ניסתה לגרום לפיטוריה?". על כך השיב משולם: "לא זוכר, יכול להיות שזה עלה בעדות שלה".

לשמע תשובתו של משולם, עו"ד מטעם הפרקליטות, אלון גילדין וקרן צבירן, התנגדו לשאלה וניסו להראות כי עדותה של קליין הייתה אמינה, משום שדווקא רה"מ אמר במפורש שאסור לפטר אותה: "בנימין נתניהו אמר שאסור לפטר את קליין. יש מי שתמך בפיטורים ויש מי שמנע אותם, שניהם עם אותו שם משפחה".

משולם לא התרגש והדגיש בעדותו שלמרות הכעס של קליין על משפחת נתניהו היא עדיין עדה אמינה שאינה מוטה לרעת משפחת נתניהו: "יש כעס גדול להדס קליין על משפחת נתניהו, על הצעקות, על ההשפלות, זה אני כן יודע. עדה אמינה מאוד, מידתית מאוד, ערכית מאוד".

בשלב זה הטונים בדיון עלו וראשת ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, נאלצה להתערב מספר פעמים כדי להרגיע את הרוחות. "מר משולם, אי אפשר לנהל ככה דיון", נזפה בו השופטת, ודרשה מחדד לקצר את שאלותיו "כדי שהעד לא יצטרך להשיב על כל דבר שהוא לא בגדר שאלה".

עוד בוואלה!

משפט נתניהו: הפרקליטות והסניגורים סיכמו על צמצום מספר העדים

לכתבה המלאה
ע"ד עמית חדד עם כניסתו לבית המשפט להמשך עדותה של הדס קליין בתיק 1000 
בבית המשפט המחוזי, ירושלים 12 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ניסה לערער על עדותה של קליין. עו"ד חדד/פלאש 90, יונתן זינדל

כדי להמשיך ולסדוק את אמינותה של קליין, ניסה חדד להציגה כמישהי שהייתה מוטה בעדותה במשטרה: "אתה זוכר שהיא אמרה שהיא בכל עת עם החוקרים באותה חזית?" שאל את משולם, שהשיב: "אני זוכר אולי משהו כזה". חדד המשיך, "קליין אמרה לך 'אתה מקסים, אתה אחלה, מה קרה? אנחנו, נדמה לי שבאותה חזית'".

משולם שלל את הנחה זו של חדד, והדגיש עד כמה קליין הייתה עדה אמינה בעיניו שאינה מוטה: "לאורך כל העדויות שלה הדס אמרה 'אני אומרת רק את האמת, מה שלא נכון אני לא אומרת'. ברור שאתה לוקח את המשפט שלה כמו 'אני בחזית איתכם' ומנצל אותו", אמר לחדד. לדבריו, קליין היא "עדה ערכית ביותר", והוסיף: "לא היא באה אלינו ורצה אלינו, אנחנו קראנו, והיא סיפרה. אני יודע שקשה לך עם זה. היא הדגישה שהיא מחויבת לומר רק את האמת, בדחילו ורחימו היא אמרה, אני אזרחית שומרת חוק שעושה את חובתי האזרחית".

בהמשך טען חדד שהמשטרה הפכה את קליין ל"סוכנת משטרתית". "לקחתם זאת בחשבון בגלל שהיא כועסת על שרה ותוכלו להשתמש בה". משולם הטיח בו בחזרה: "שטויות במיץ עגבניות", וחדד התעקש: "האם השתמשתם בה?". משולם השיב שוב: "הטענות שלך שהפעלנו אותה בתור סוכנת הן שטויות. מה לעשות שהיא הייתה עוזרת גם של פאקר וגם של מילצ'ן? אף אחד לא הפעיל אותה ולא שום דבר".

בשלב הזה השופטת רבקה פרידמן פלדמן התערבה שוב, והזהירה כי "בקצב הזה" עדותו של משולם תימשך יותר משלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully