וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך צ'ארלס יותר עשיר מהמלכה אליזבת, אלטון ג'ון ומשפחת בקהאם

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 13:16

המלך צבר הון נקי אישי בשווי 600 מיליון ליש"ט, על פי רשימת העשירים החדשה של ה"סאנדיי טיימס". בשנה שעברה חישב ה"טיימס", כי השווי הנקי של המלכה אליזבת השנייה הסתכם ב-460 מיליון ליש"ט

בווידאו: צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה/צילום: רויטרס

המלך צ'ארלס צבר הון נקי אישי בשווי 600 מיליון ליש"ט (745 מיליון דולר), על פי רשימת העשירים החדשה של ה"סאנדיי טיימס".

על פי הרשימה המעודכנת, הונו האישי של המלך עבר את זה של אמו, המלכה אליזבת השנייה שהלכה לעולמה בספטמבר בגיל 96. בשנה שעברה חישב ה"טיימס, כי השווי הנקי שלה הסתכם ב-460 מיליון דולר. יתרה מכך, הונו של המלך צ'ארלס גדול יותר משל מיליונרים כמו דיוויד וויקטוריה בקהאם וסר אלטון ג'ון.

המלך צ'ארלס השלישי עומד במשמר הכבוד עם אחיו ואחותו, לפני ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. וסטמינסטר, לונדון.. טוויטר, אתר רשמי
המלך צ'ארלס בלווית אמו/אתר רשמי, טוויטר
המלך צ'ארלס השלישי בפרלמנט בלונדון, לקראת נאום ראשון בתפקיד, 12 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי/רויטרס

ההון האישי של המלך כולל שתי אחוזות מלכותיות פרטיות הידועות בכינוי "דוכסות", הטירה בבלמורל ואחוזת סנדרינגהאם. התפקיד של נסיך הכתר הוא לדאוג לדוכסות קורנוול, ואילו על המלך שולט על דוכסות לנקסטר, על פי הדיווח. המלך צ'ארלס קיבל את דוכסות קורנוול ב-1969 כשהיה בן 21. לאחר מותה של המלכה, בנו, הנסיך ויליאם, ירש את השטח.

כשהמלך היה אחראי על דוכסות קורנוול, הוא עשה רווח משמעותי בעבורה והגדיל את הרווח השנתי של הדוכסות ב-42.6% ל-25.4 מיליון ליש"ט ב-2011-2022, על פי הניתוח. המלך קיבל 212.7 מיליון ליש"ט מהדוכסות ב-2012-2022, והתנדב לשלם מס הכנסה על הסכום.

עם זאת, אחוזת סנדרינגהאם וטירת בלמורל הן "הנכסים בעלי הערך הגבוה ביותר" של המלך. ה"טיימס" העריך כי סנדרינגהאם שווה 245 מיליון ליש"ט, ואילו טירת בלמורל והשטח שלה שווים 210 מיליון ליש"ט. אחוזת סנדרינגהאם מכניסה כסף גם מתיירות ומציעה טיולי ספארי. בנוסף יש בה חברה לייצור מיץ תפוחים בשם "סנדרינגהאם אפל ג'יוס".

האחוזה והטירה היו שייכות למלכה, אך לאחר מותה, הן עברו למלך צ'ארלס. הוא לא שילם מסי ירושה על הנכסים הודות לפטור שקבע ראש הממשלה לשעבר ג'ון מייג'ור ב-1993. לפי חוק שהוסכם מול ממשלה בראשות הלייבור, מסי הירושה בבריטניה לא תקפים למשפחת המלוכה, כדי למנוע את שחיקת האוצר שלה. לכן, לא ישולם מס בגובה 40% על מאות המיליונים שעברו למלך צ'ארלס עם מותה.

ארמון באקינגהם. ShutterStock
ארמון בקינגהאם/ShutterStock
טירת בלמורל. ויקיפדיה, אתר רשמי
טירת בלמורל בסקוטלנד/אתר רשמי, ויקיפדיה
חברת המזון של המלך צ'ארלס - דאצ'י אוריגינלס. טוויטר, צילום מסך
דאצ'י אוריגינלס/צילום מסך, טוויטר

המלך מרוויח גם מקו מוצרי המזון שלו "דאצ'י אורגינלס", שהושק ב-1990. כיום זה מותג המזון והמשקאות האורגניים הגדול ביותר בבריטניה. עם השנים, הצטרפו לביסקוויטים האורגניים גם בירה, תרופות צמחיות וכלי גינון.

המלך צ'ארלס הוא גם חסכן ידוע בשל אהבתו לסביבה. הוא נוהג ללבוש חליפות ובגדים אחרים יותר מפעם אחת בשל כך. בראיון ל"ווג" ב-2020 הוא אמר כי הוא שונא לזרוק בגדים: "אני מעדיף לשמור עליהם ולתקן אותם במקרה הצורך מאשר לזרוק".

נכסי משפחת המלוכה, נכסי הכתר (Crown Estate), נשארים בחזקת המשפחה ומוחזקים בנאמנות. שוויים מוערך ב־30 מיליארד ליש"ט. נכסים אלה אינם מניבים רווחים למלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully