וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירתו של מדליף מסמכי הפנטגון מתקשה להאמין: "הוא היה ילד בודד, אך תמיד מנומס ונחמד"

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 11:50

תושבי צפון דייטון במסצ'וסטס בהלם. העיירה השקטה, שבה שום דבר אף פעם לא קורה, מככבת בחדשות בעולם כולו. לדברי שכניו של ג'ק טשיירה, החשוד בהדלפה היה ילד בודד שבחר לקיים את חייו החברתיים ברשת, אך מעבר לכך לא היתה סיבה מיוחדת לחשוב שיעשה דבר מה כה מזעזע

ג'ק טשיירה, החשוד בהדלפת מסמכי הפנטגון, היה ילד מוזר שנהג להרכיב אוזניות במהלך ההסעה לבית הספר כדי שלא יצטרך לדבר עם איש. טשיירה היה ילד בודד ללא חברים, ובחר לקיים חיים חברתיים ברשת. עם זאת, שכניו בעיירה צפון דייטון במסצ'וסטס סיפרו כי היה ילד נחמד, גם אם נחבא אל הכלים, ותמיד מנומס.

למרות ההלם, הקהילה עדיין תומכת בטשיירה בן ה-21, שנעצר ביום חמישי על ידי ה-FBI בביתו לאחר שנחשף כי הוא החשוד בהדלפת ענק של מסמכי מודיעין צבאי של ארצות הברית, שכללו פרטים מסווגים ביותר על שלל סוגיות, כולל המלחמה באוקראינה.

ג'ק טשיירה בבית המשפט בבוסטון. רויטרס
ג'ק טשיירה בבית המשפט/רויטרס
משפחתו של ג'ק טשיירה, המדליף. רויטרס
משפחתו של ג'ק טשיירה מגיעה לבית המשפט בבוסטון/רויטרס

מריו קורייה בן ה-64, שחי בבית הסמוך למשפחת טשיירה, אמר ל"סקיי ניוז" כי "מצד אחד, אני מרחם על הבחור הצעיר, משום שנראה לי שהוא לא מבין מה עשה. אני בהחלט מרחם על הוריו משום שאני מכיר אותם ברמה אישית והם אנשים מאוד נחמדים שעובדים קשה. אני מתפלל בשבילם, שיהיו מוגנים מכל זה.

"אני עצוב בגלל המצב כולו, ובגלל ג'ק הצעיר. איני יודע מה הוא חשב לעצמו, אבל אני עדיין מרחם עליו. בפעמים שנתקלתי בו, הוא תמיד היה מנומס.

"איננו יודעים מה היקף ההדלפה, אני חושב שאיש אינו יודע - אני מתפלל שייגרם נזק מינימלי, אבל חייבת להיות גם רמה מסוימת של לקיחת אחריות, מצד שני אני גם מתפלל לרחמים כלפיו".

עוד בוואלה!

החשוד בהדלפת מסמכי הפנטגון הואשם בבית המשפט בלקיחה לא מאושרת של מסמכים מסווגים

לכתבה המלאה
משפחתו של ג'ק טשיירה מגיעה לבית המשפט. רויטרס
משפחתו של ג'ק טשיירה מגיעה לבית המשפט בבוסטון/רויטרס
ג'ק טשיירה, המדליף. רויטרס
ג'ק טשיירה, פייסבוק/רויטרס

לא רחוק מביתו של טשיירה, הורים וילדים הכינו את מגרש הסופטבול לעונה הקרבה. כולם שמעו על החדשות שפירסמו את העיירה שלהם. כריס אנדרייד אמר כי, "אנחנו בהלם. לקהילה הזאת יש קשרים צבאיים רבים, כך שאנחנו מופתעים במיוחד לגלות שלמישהו כאן היה את החוצפה לעשות זאת.

"לא קל לגדול בקהילה הזאת, לא קל להשתייך", הוא הוסיף. "אני מניח שלאדם כמוהו היה חשוב להשתייך אז הוא מצא קהילה מקוונת שמצא מידע חשוב שחשב שיוכל לחלוק עם חברי הקהילה אני מקווה שהוא עשה את המעשה הזה מתוך טיפשות, משום שלא חשב על ההשלכות מראש. אני מרגיש נורא בשביל משפחתו".

בן רפוזה, בן ה-18, למד בתיכון עם ג'ק, אך לא הכיר אותו טוב. "הוא היה ילד שקט", הוא אמר ל"סקיי ניוז". "דייטון על המפה. זה קצת מטורף בשביל דייטון השקטה שלא קורה בה הרבה. הייתי בהלם כשגיליתי", הוא הוסיף.

טשיירה הופיע ביום שישי בבית משפט בבוסטון להקראת כתב האישום. הוא הואשם באחזקה של מסמכים מסווגים שקשורים לביטחון לאומי והגנה לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully