וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהדלפת מסמכי הפנטגון הואשם בבית המשפט בלקיחה לא מאושרת של מסמכים מסווגים

בית המשפט גם הורה להשאיר אותו במעצר ללא אפשרות לשחרור בערבות. ג'ק טשיירה בן ה-21, שחשוד בהדלפה של מסמכי הפנטגון, נעצר בביתו על ידי סוכני FBI: המעצר בוצע "בקשר לחקירה לגבי לקיחה, אחזקה והפצה של מסמכים מסווגים המכילים מידע הגנתי לאומי"

ג'ק טשיירה בן ה-21, שחשוד בהדלפה של מסמכי הפנטגון, הופיע בבית המשפט היום (שישי). טשיירה נעצר אתמול בביתו על ידי סוכני FBI, הודיע התובע הכללי מריק גרלנד. המעצר בוצע "בקשר לחקירה לגבי לקיחה, אחזקה והפצה של מסמכים מסווגים המכילים מידע הגנתי לאומי", הוא אמר.

טשיירה הגיע לבית המשפט בבוסטון באזיקים. באולם בית המשפט לא היו מצלמות. הוא הואשם בלקיחה ואחזקה לא מורשות של מסמכים מסווגים. השופט הוסיף כי יש לו את הזכות לעורך דין ציבורי. משרד משפטים האמריקני ביקש שטשיירה יישאר במעצר עד המשפט. השימוע של טשיירה ייערך ביום רביעי הקרוב, על פי התובע הכללי של מדינת מסצ'וסטס.

על פי BBC, מסמך התלונה המלא נגד טשיירה שהוגש על ידי הממשלה האמריקנית מאשר שלטשיירה היה סיווג ביטחוני גבוה ביותר מאז 2021 כחלק מתפקידו במשמר הלאומי של חיל האוויר. הוא אף קודם בתפקיד בפברואר וחתם על הסכם סודיות שתקף למשך כל החיים כדי לקבל את הקידום.


סרטונים שצולמו על ידי מסוקי ערוצי תקשורת הראו צעיר עם שיער קצר כהה, חולצת טריקו בצבע זית ומכנסיים אדומים קצרים הולך לאחור לקראת צוות של סוכני FBI, שהפנו את נשקם לעברו, בעיר צפון דייטון, במסצ'וסטס.

דובר הפנטגון פטריק ריידר אמר כי ההדלפה היא "מעשה מכוון פלילי". אתר התחקירים "בלינגקאט" וה"ניו יורק טיימס" פרסמו את זהות טשיירה דקות ספורות לפני שגורמים פדרליים אישור כי מדובר בחשוד בהדלפה.

המעצר

ג'ק טשיירה, הדליף מסמכי פנטגון. טוויטר, צילום מסך
ג'ק טשיירה בפייסבוק/צילום מסך, טוויטר
הפנטגון. רויטרס
בניין הפנטגון/רויטרס

טשיירה היה "מומחה מערכות סייבר" אחראי על רשתות תקשורת צבאיות. גורם במשרד ההגנה אמר ל-AP כי התפקיד של טשיירה כרוך בסיווג ביטחוני גבוה, משום שהוא אמור היה גם להגן על הרשתות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול במהלך ביקורו באירלנד כי "אינו מוטרד מההדלפה". לעומת זאת, "אני מודאג שזה קורה, אבל לא ידוע לי על השלכות גדולות כתוצאה מכך".

ה"גרדיאן" ראה כ-50 מסמכים המודלפים. ה"טיימס" אמר כי ראה 300 מסמכים - רק חלק קטן ממה שפורסם ככל הנראה. החקירה מתמקדת כעת גם בשאלה כיצד מומחה IT בן 21 מהמשמר הלאומי במסצ'וסטס הצליח להשיג גישה לחומר סודי ביותר, כולל תוכניות קרב באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully