וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: "צריך להעמיד לדין את חיות על ניסיון הפיכה, הרפורמה תתבצע"

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 21:08

בריאיון לערוץ 12 אמר השר במשרד המשפטים כי הממשלה תקים ועדת חקירה "גם אם זה יקח זמן". נוסף לנשיאת העליון המכהנת, אמר כי יש להעמיד לדין גם את נשיא העליון לשעבר אהרון ברק. דבריו מצטרפים לאמירות קודמות בהן איים על המפכ"ל שבתאי כי "ייחקר באזהרה" בנושא המחאות

דוד אמסלם במסר מאיים למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/ערוץ הכנסת

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם אמר הערב (שבת) בפגוש את העיתונות בערוץ 12 כי "צריך להעמיד לדין את אהרון ברק ואת נשיאת העליון על ניסיון הפיכה". עוד אמר כי "הרפורמה תתבצע, ונקים ועדת חקירה לבדיקת האירועים האלה גם אם זה יקח זמן".

ח"כ גדעון סער הגיב הערב לדבריו של אמסלם בנאומו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ומסר כי הוא "מבקש להוקיע את דבריו חסרי האחריות והנלוזים של השר אמסלם שתקף בצורה מבישה את כבוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וקרא להעמיד אותה לדין. בושה"

עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, הגיב גם הוא לדבריו שם אמסלם ומסר כי "האמירות החמורות של השר דוד אמסלם כנגד נשיאת בית המשפט העליון והנשיא לשעבר, ממחישות את הסכנה הברורה והמיידית למערכת המשפט ולדמוקרטיה. עליו לחזור בו מדבריו ויפה שעה אחת קודם. הלשכה בראשותי לא תאפשר כל פגיעה בנשיאה, במוסד נשיאות בית המשפט העליון ובעצמאות הרשות השופטת".

דבריו של אמסלם מצטרפים לאמירה נוספת שלו בחודש שעבר כלפי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, לפיה "אנשים יחקרו באזהרה" בנושא המחאות נגד המהפכה המשפטית, וכי הוא "מציע לו" לא להיות אחד מהם". במהך נאומו במליאת הכנסת, אמר אמסלם כי הוא "מצפה שמשטרת ישראל בראש ובראשונה תשמור על הסדר הציבורי ותעצור את ההפיכה. אני אגיד לך משהו קובי שבתאי, אל תפחד מהם כי הם מאיימים עליך".

דודי אמסלם. הדס פרוש/פלאש 90, פלאש 90
"הרפורמה תתבצע, ונקים ועדת חקירה", אמסלם/פלאש 90, הדס פרוש/פלאש 90

"יום יבוא, לא רחוק, אנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית על כל מה שקרה בתקופה האחרונה", המשיך אמסלם. "אתה תראה עוד כמה אנשים ייחקרו באזהרה פה ועוד יועמדו לדין רק על החודשיים האחרונים. אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם. אתה אחראי, זה במשמרת שלך. כל הקשקשנים פה מעודדים אותך. השוטרים שלך רוצים לפנות אותם אבל הם מפחדים".

חודש קודם לכן, בנאום נוסף במליאה, התייחס אמסלם למחאות ויצא כנגד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. "תראו איזו אנרכיה עשיתם היום, חבורת בריונים, מסיתים להמרדה", אמר אמסלם, "אנחנו עובדים אצלכם בבתים, מנקים לכם את הגינות. בהפגנה בלילה ראיתי דברים נוצצים, בסוף הבנתי שזה שעוני רולקס, תראו כמה מרצדסים יש פה בחוץ".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully