וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן בצפון אירלנד: "המבצע המשטרתי הגדול מזה עשור"

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 11:20

ביידן מגיע לציין 25 שנים לחתימה על הסכם יום שישי הטוב ההיסטורי, על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה בצפון אירלנד. המבצע המשטרתי לליווי הנשיא האירי במוצאו מוערך בכ-7 מיליון ליש"ט

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע אמש (שלישי) לביקור בן יומיים בצפון אירלנד, לציון 25 שנים לחתימה על הסכם יום שישי הטוב שסיים את האלימות בת העשורים במדינה. ביידן מגיע על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה בצפון אירלנד, ועל פי "סקיי ניוז", המבצע המשטרתי הגדול ביותר מזה עשור בצפון אירלנד עולה כ-7 מיליון ליש"ט.

כ-300 שוטרים מחלקים אחרים של בריטניה הגיעו צפונה כדי לסייע למשטרה המקומית בשורה של אירועים לציון ההסכם ההיסטורי. המשטרה מקווה "לשמר את השגרה" ובמקביל לשמור על ביטחון באירועים השונים, אמר סגן מפקד המשטרה כריס טוד ממשטרת צפון אירלנד (PSNI). זה יהיה "מבצע משמעותי" בהיקפו שלא נערך במדינה מאז שאירחה את פסגת 8G ב-2013, הוא אמר.

ג'ו ביידן הגיע לביקור בצפון אירלנד. רויטרס
ג'ו ביידן נחת בצפון אירלנד, אמש/רויטרס
20 שנה להסכם יום שישי הטוב, אפריל 2022, בלפסט. GettyImages
20 שנה לחתימה על הסכם יום שישי הטוב/GettyImages

המשטרה התכוננה לביקור של הנשיא האמריקני, האירי במוצאו, במשך שבועות ו"מוכנה לתרחישים שונים", הוא הוסיף. לדבריו, המשטרה תישא במרבית ההוצאות אך "תבקש פיצויים" בעתיד.

הסכסוך בצפון אירלנד, הידוע בשם "הצרות" היה עימות שהתחולל מסוף שנות השישים ועד אמצע שנות התשעים בין הפלגים האתנו-דתיים באוכלוסיית צפון אירלנד: הרוב היוניוניסטי-פרוטסטנטי שחפץ בשימור השליטה שלו והאיחוד עם בריטניה, למיעוט הקתולי שדרש שוויון זכויות וחלקו אף קרא להצטרפות לרפובליקת אירלנד. ב-1998 הגיעו הצדדים להסכם השלום שנקרא "יום שישי הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully