וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הר געש התפרץ במזרח המדינה "האפר הגיע לגובה של 20 קילומטרים"

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 23:17

מההר, שנמצא בחצי האי קמצ'טה, נפלט ענן אפר שהגיע לגובה של כ-20 קילומטרים וכיסה את כל הכפרים הסמוכים בשכבת אבק באובי שמונה וחצי סנטימטרים. "התהליך נמשך גם עכשיו למרות שהוא נרגע", סיפר עובד במכון הגיאופיזי ברוסיה. לא ידוע על נפגעים מההתפרצות

בווידאו: תיעוד מרחפן של התפרצות הר הגעש באיסלנד/צילום: Bjom Steinbekk

אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר ברוסיה התפרץ היום (שלישי) בחצי האי קמצ'טקה, שנמצא במזרח המדינה. מההר התפרץ ענן אפר לשמיים שגרם לחנק כפרים שלמים מהיסחפות האבק הגעשי האפור. הר הגעש התפרץ קצת אחרי חצות והגיע לשיאו כשש שעות מאוחר יותר, כשפלט ענן אפר שהתפרס על פני שטח של 108,000 קילומטרים רבועים, לפי האקדמיה הרוסית למדעים.

הלבה גרמה להפשרת שלג רב, דבר שגרם לחשש מפני זרמי בוץ בכביש המהיר הסמוך, בעוד הכפרים ליד כוסו באפר בעובי של עד שמונה וחצי סנטימטרים - השכבה העבה ביותר מזה 60 שנה. "האפר הגיע לגובה של 20 קילומטרים, הענן נע מערבה והאפר נפל על הכפרים הסמוכים", אמר דנילה צ'ברוב, מנהל סניף קמצ'טקה של המכון הגיאופיזי של רוסיה. "הר הגעש התכונן לזה במשך שנה לפחות. התהליך נמשך גם עכשיו למרות שהוא נרגע מעט", אמר.

כמה בתי ספר בחצי האי, שנמצא כ-6,800 קילומטרים מזרחית למוסקבה, נסגרו והתושבים הונחו להישאר בבתים. "ממה שראיתי כאן עכשיו, זה יהיה בלתי אפשרי שילדים ילכו לבית הספר.

התפרצות הר געש באי קמצ'טקה שברוסיה, 11 באפריל 2023. רויטרס
התפרצות הר געש באי קמצ'טקה שברוסיה, 11 באפריל 2023/רויטרס

כ-24 שעות לאחר ההתפרצות, רעידת אדמה בעוצמה של 5.8 פקדה את רוסיה מול חופי קמצ'טקה, כך נכתב בסקר הגיאולוגי.

הר הגעש, אחד מהגדולים והפעילים ביותר בקמצ'טקה, כנראה יירגע כעת, סיפר צ'ברוב, אם כי הוא הזהיר שלא ניתן לשלול ענני אפר גדולים נוספים. צ'ברוב אמר שזרימות הלבה לא אמורות להגיע לכפרים מקומיים. כמו כן, לא דווח באופן מיידי על נפגעים, אך מדענים אמרו שהר הגעש עדיין מתפרץ, גם 15 שעות לאחר תחילת ההתפרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully