וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: תיאסר עליית יהודים להר הבית עד סוף רמדאן בהסכמת כל גורמי הביטחון

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 21:11

בהערכת מצב שהתקיימה בנוכחות ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי, הוחלט על איסור העלייה בעשרה הימים הקרובים. מראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התקבלה בהמלצה בפה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל. בן גביר התנגד: טעות חמורה של נתניהו, כניעה לטרור

בוידאו: המתיחות בירושלים: מאות עלו להר הבית, אלפים בברכת הכהנים/רוני כנפו

בהערכת מצב שקיימו היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוחלט לאסור על עליית יהודים ותיירים להר הבית בעשרת הימים האחרונים של חודש רמדאן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התבצעה בהמלצה בפה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל.

בפגישה נכח גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתנגד להחלטה. מטעמו נמסר כי "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב". "אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו", הוא הסביר.

מתפללים יהודים מגיעים להר הבית בירושלים, 9 באפריל 2023. רויטרס
מתפללים יהודים מגיעים להר הבית בירושלים, 9 באפריל 2023/רויטרס

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף בירך על ההודעה על סגירת הר הבית לעליית יהודים. "מלבד האיסור החמור של עליה להר הבית יש לפעול למנוע התססה והתגרות מיותרת, הרבנות הראשית לדורותיה קבעה מאז ומתמיד כי על פי ההלכה היהודית עליית יהודים להר הבית אסורה בתכלית", אמר.

בשבוע שעבר, התפתחו עימותים חריפים בין מתפללים במסגד אל אקצא שבהר הבית לבין המשטרה, לאחר שהמתפללים התבצרו במסגד לאחר השעות המוסכמות לתפילה וסרבו להתפנות. זאת, על רקע קריאות תנועת חמאס מוקדם יותר היום להגיע למקום במהלך הלילה במטרה "להגן על המסגד" לקראת ניסיונות פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח.

בעקבות העימותים, נרשמה הסלמה ניכרת במצב הביטחוני. מטח של 34 רקטות שוגר לעבר הגליל המערבי מלבנון והתרעות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה. ביום שישי נרצחו שתי אחיות בפיגוע בבקעת הירדן, ובערב, תייר נרצח בפיגוע דריסה בטיילת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully