וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצי ההידברות על המהפכה המשפטית: נציגים משפטיים התכנסו בבית הנשיא

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 13:38

מדובר בפגישת עבודה של משפטנים מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי בניסיון לקדם הסכמות מקצועיות על שינויים מוסכמים במערכת המשפט. הוועדה מתכנסת בהמשך לסבב פגישות ראשוני שהרצוג קיים עם הצוותים הפוליטיים של הצדדים לפני החג. "נכונים להגיע להסכמות רחבות"

תיעוד של שוטרים נותנים מכות לפנים של מפגינים נגד המהפכה המשפטית/עמית סלע

נציגים משפטיים מקצועיים מטעם הקואליציה ויש עתיד והמחנה הממלכתי התכנסו היום (שני) בבית הנשיא כדי להמשיך בדיונים על פשרה בנוגע למהפכה המשפטית. זאת, בהמשך לסבב פגישות ראשוני שהרצוג קיים עם הצוותים הפוליטיים של הצדדים לפני החג.

מדובר בפגישת עבודה של משפטנים - ללא פוליטיקאים, בניסיון לקדם הסכמות מקצועיות על שינויים מוסכמים במערכת המשפט. נציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי נפגשו הבוקר לפגישת תיאום עמדות, ובהודעה משותפת נמסר כי הצוותים תיאמו את "העמידה על עקרונות הדמוקרטיה, והשמירה על עצמאותה תוך שאיפה להביא לחקיקה שתחזק ותבצר אותה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות אך לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועיגון זכויות יסוד לאזרחי ישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מרץ/ראובן קסטרו

לפני שבוע, צוותי עבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי נפגשו בבית הנשיא, במסגרת מאמצי הפשרה על המהפכה המשפטית. גורמים באופוזיציה ובקואליציה שהשתתפו בפגישת ההידברות בבית הנשיא אומרים שהייתה בה אווירה "חיובית וטובה" ו"רצון טוב" של שני הצדדים להגיע להסכמות ארוכות טווח - ולא פתרון זמני בלבד.

במהלך הפגישה סוכם כי צוותים מקצועיים ומשפטיים מטעם הצדדים יקיימו שיחות על כלל הנושאים במהלך חג המועד כדי למפות את ההסכמות והמחלוקות והצוותים הפוליטיים יתכנסו לאחריו כדי לקבל החלטות.

לפי גורמים שהשתתפו בפגישה, נציגי הקואליציה והאופוזיציה הסכימו בסיום הפגישה על ארבעה עקרונות משותפים לבסיס ההידברות: "אף צד לא רוצה להכניע את השני או לחזור לתהליך חד צדדי, כל צד מבין את הצרכים והחששות של הצד השני, הצדדים יותר קרובים להסכמות מרחוקים, וכולם מבינים שכישלון פירושו הסלמה ואת גודל השעה".

עוד בוואלה!

הפרקליט שמבקש להפגין נגד המהפכה המשפטית מערער: "לא אשב בצד ואשתוק"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/ראובן קסטרו

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully