וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה לשעבר אושפז לאחר שסבל מקוצר נשימה

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 5:01

סילביו ברלוסקוני בן ה-86 אושפז הלילה בבית חולים במילאנו לאחר שסבל מקוצר נשימה. זאת, פחות משבוע לאחר שהעלה תמונה ובה כתב כי הוא "חוזר לעבודה ומוכן לפעול למען המדינה", ולאחר שעבר בדיקות שגרתיות באותו בית החולים ביום שישי האחרון

מנהיגת מפלגת "האחים של איטליה" ג'ורג'יה מלוני במטה הבחירות של המפלגה ברומא, עם הגעת התוצאות המראות את ניצחונה. איטליה, 26 בספטמבר 2022/רויטרס

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, פונה אתמול בערב (רביעי) לבית חולים סן רפאלה שבמילאנו, לאחר שסבל מקוצר נשימה. על פי הדיווחים, ברלוסקוני בן ה-86 נמצא בטיפול נמרץ ביחידה הקרדיולוגית של בית החולים.

ברלוסקוני, שמפלגתו "פורצה איטליה" נמצאת כעת בקואליציה, עמד בראשן של שלוש ממשלות איטליה בין השנים 1994 ל-2011 וסבל בשנים האחרונות מכמה סיבוכים בריאותיים. המקרה האחרון מגיע לאחר שביום שישי האחרון, שוחרר מאותו בית החולים לאחר ביצוע בדיקות שגרתיות.

ביום ראשון האחרון, שבו נחגג החג הנוצרי "יום ראשון של הדקלים", שיתף ברלוסקוני תמונה שלו על רקע גינה פרחונית בביתו שבארקור, וכתב כי הוא "חוזר לעבודה ומוכן לפעול, כמו תמיד, למען המדינה שאני אוהב"

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. 6 באפריל 2023. Guglielmo Mangiapane/Reuters, רויטרס
עבר ניתוח ב-2016, וחלה בקורונה ב-2020. ברלוסקוני/רויטרס, Guglielmo Mangiapane/Reuters

לברלוסקוני היסטוריה רפואית קיימת, בשנת 2016 עבר ניתוח להחלפת מסתם אבי העורקים, וב-2020 אושפז כשנדבק בנגיף הקורונה. לאחר מכן, סבל מחלות מתמשכות הקשורות לנגיף.

בשנה שעברה, התמודד ברלוסקוני בבחירות במדינה, כאשר יחד עם שתי מפלגות ימין נוספות, הקימו את מפלגת הימין "האחים של איטליה". המפלגה זכתה לבסוף בבחירות ומובילתה ג'ורג'ה מלוני מונתה לראשת המדינה.

בשנת 2013, גורש ראש הממשלה לשעבר מהפרלמנט לאחר שהורשע בהונאת מס. בזמן הבחירות הכלליות בשנת 2018 הוסר האיסור עליו להתמודד. ב-2022 נבחר ברלוסקוני לסנאטור, ומאז הוא משמש כחבר פרלמנט.

לאחרונה, ספג ראש הממשלה לשעבר אש לאחר שהשמיע כמה הצהרות תמיכה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מי שידוע גם כידידו הקרוב. בין היתר, טען ברלוסקוני כי הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי הוא האחראי לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully