וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בצריפין: מחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם, שנאבק בו - ונפצע קשה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 18:56

המחבל הסתער על אחד הלוחמים, פצע אותו באורח קשה וניסה לחטוף את נשקו. הלוחם בתגובה נשכב על הרובה וניהל עם המחבל מאבק פיזי. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי, יחד עם לוחם נוסף שנפצע באורח קל. המחבל נעצר בידי עוברי אורח שהתנפלו עליו

חשד לפיגוע: 2 פצועים מדקירות בצומת צריפין, הדוקר נורה/נתיבי ישראל

שני לוחמים נפצעו היום (שלישי) בפיגוע דקירה בצומת ניר צבי, בסמוך למחנה צריפין. הלוחמים, מיחידות עוקץ והנדסה צבאית, נפצעו באורח קשה וקל. מצה"ל נמסר כי המחבל ניסה לחטוף את נשקו של אחד הלוחמים, שבתגובה נאבק בו ונשכב על הרובה. המחבל נתפס על ידי עוברי אורח.

מצה"ל נמסר כי המחבל התסער על אחד הלוחמים, פצע אותו קשה, וניסה לחטוף את נשקו. על אף פציעתו, נשכב הלוחם על נשקו, תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, ומנע ממנו לחטוף את הנשק. לבסוף, מסר צה"ל המחבל נעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לשני הלוחמים, הפצועים ופינו אותם לבית החולים אסף הרופא הסמוך. בהמשך השתפר מצבו של הלוחם, וירד לאורח בינוני. צה"ל מסר כי משפחותיהם עודכנו.

מתחקיר האירוע עולה כי המחבל הוא תושב חברון בעל אישור עבודה בהתיישבות יהודה ושומרון, ולא בישראל. עוד עולה מהתחקיר כי המחבל שהה כמה ימים בישראל. בנתיים לא ברור עוד כיצד חדר המחבל את קו התפר והגיע לישראל. עד כה לא נפלסה אף אפשרות, ונרא כי סביר שהמחבל חדר באמצעות חצייה של פרצה בקו התפר או בדרך אחד המעברים. הסוגיה נמצאת בחקירת צה"ל, המשטרה ושב"כ.

חשד לפיגוע: 2 פצועים מדקירות בצומת צריפין, הדוקר נורה 04 באפריל 2023. מדא, אתר רשמי
זירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, מדא

לאחר המקרה, כוחות משטרה גדולים, בפיקוד מפקד המחוז ניצב אבי ביטון, הגיעו לזירה ומסוק הוזנק לאוויר כחלק מהחיפושים אחרי מעורבים נוספים. המשטרה אמרה כי המחבל הוא תושב חברון, בשנות ה-20 לחייו.

המחבל נתפס ונעצר מיד על ידי אזרחים שהיו בזירה וכעבור כמה דקות הגיע כוח משטרה לזירה. "כרגע הוא נמצא בתחקור בתחנת רמלה. בהתחלה סברנו שיש מחבל נוסף אבל כרגע לאחר בדיקות עולה שמדובר במפגע בודד. החזרתי את הסריקות לשגרה והגברתי את הבטש כולל כוחות מגב ויס"מ שיגבו את הטריטוריות שלנו על מנת לייצר שקט", אמר מפקד מחוז מרכז.

עוד בוואלה!

חשד לניסיון פיגוע בקיבוץ מעלה גלבוע: כמה בתים נפגעו מירי, לא דווח על נפגעים

לכתבה המלאה
שני לוחמים נפצעו בפיגוע דקירה בצומת ניר צבי, בסמוך למחנה צריפין, 4 באפריל 2023. אורי סלע
"התקדמנו וראינו חייל עם כתמי דם", עוברי האורח שעצרו את המחבל/אורי סלע

פרמדיק מד"א משה גלבשטיין, שהגיע לזירה, סיפר כי "במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שכב על המדרכה והפצוע השני ישב בסמוך אליו. הם היו בהכרה וסבלו מפצעי דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים. הכנסנו אותם במהירות לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים בסמוך כשמצבו של אחד מהם קשה והשני קל. כוחות הביטחון במקום נטרלו את המחבל". בהמשך, בית החולים עדכן כי מצבו של החייל שנפצע קשה הוא בינוני.

"נסענו לעבודה, יצאנו מבאר יעקב, ראינו שתי דמויות ולא הבנו מה קורה, התקדמנו וראינו חייל עם כתמי דם", סיפר אופיר, שסייע לעצור את המחבל. "ישר ירדנו לחייל, ראיתי את המחבל מצד שני עם עוד אזרח, נטרלנו אותו וקשרתי לחייל את הפצעים עם החולצה. ממש התעמתתי עם המחבל ותפסתי אותו שלא יזוז אחרי שדקר, שלא יברח. לא ראינו את הדקירה עצמה, ראינו תנועות של חבטה. הפצוע קשה היה בלחץ, לא כל כך דיבר. לא פחדתי, הייתי חיה ולא חשבתי פעמיים".

שני לוחמים נפצעו בפיגוע דקירה בצומת ניר צבי, בסמוך למחנה צריפין, 4 באפריל 2023. אורי סלע
זירת הפיגוע, היום/אורי סלע

ראש עיריית באר יעקב ניסים גוזלן, שהגיע לזירה, אמר כי "מחבל הגיע מצומת ניר צבי לבסיס החר"פ הצבאי, הלך במדרכה אחרי שני חיילים, לפתע שלף סכין והחל לדקור את שניהם. עוברי אורח יצאו מהמכוניות, התנפלו ונשכבו עליו וכפתו אותו. בוצעו סריקות כדי לבדוק שהוא לא היחידי ומתברר שאכן היה היחידי, נשלל החשד".

בשבועות האחרונים אירעו שורת פיגועים בישראל, לצד הסלמה מתמשכת בשטחים. אתמול נפתחה אש לעבר בתים בקיבוץ מעלה גלבוע, שחלקם נפגעו מירי.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע כי שר הביטחון יואב גלנט יישאר בתפקידו על רקע המצב הביטחוני. "הירי אתמול למעלה גלבוע, הפיגוע הבוקר בצריפין, המצב הבטחוני המתוח מחייבים אמירה ברורה של נתניהו שהוא סומך על שר הבטחון גלנט, ושהוא החליט שהוא נשאר בתפקידו באופן מוחלט וברור. הבטחון שלנו לא בהשהייה, אזרחי ישראל לא בהשהייה", אמר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully