וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הכטב"ם שהופל בצפון - ככל הנראה איראני

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 16:44

מתחקור ראשוני של צה"ל עולה כי כלי הטיס שחדר לשטח ישראל מסוריה נשלח בפקודת טהראן. ייתכן כי מדובר בתגובה על התקיפות שהתרחשו בשבוע האחרון. לפי ההודעה שפרסם צה"ל בנושא, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". היירוט - באמצעות "לוחמה אלקטרונית"

דיווחים על תקיפת כלי טיס בדרום רצועת עזה בתגובה לבלוני תבערה/ללא

צה"ל אישר כי הכטמ"ם שהופל אתמול (ראשון) בצפון - ככל הנראה איראני. שברי כלי הטיס נאספו והאירוע נמצא בהמשך תחקור. הכלי חדר מסוריה לשטח ישראל ולפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, בהודעה צויין כי לפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח.

מאוחר יותר אתמול כלי התקשורת הסורים דיווחו על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען כי מדובר בתקיפה ישראלית, אם כי כעבור זמן מה - דווח שמקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. שרשרת האירועים הזו מתרחשת לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שכולן יוחסו האחרונה לחיל האוויר הישראלי.

מל"ט קטן שרקרק. אלביט מערכות, אתר רשמי
"הכלי היה בבעלות איראנית". מל"ט, אילוסטרציה/אתר רשמי, אלביט מערכות

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי ההערכה במערכת הביטחון היא ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא מעין תגובה, ייתכן איראנית, לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן, ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה, אירעה אתמול בלילה. לפי הסורים, חמישה חיילים נפצעו במהלכה ונגרם נזק.

מוקדם יותר היום מטוס קרב של חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מזוהה מעל שמי רצועת עזה. הכלי זוהה בשמי הרצועה והיה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר עד ליירוטו. בצה"ל מסרו כי הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully