וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מועמדי נתניהו לראשות המשמר הלאומי: גל הירש ואורי בר לב

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 17:22

ראש הממשלה העלה בישיבת הממשלה את שמם של השניים, שהיו מועמדים בעברם לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לעמוד בראש המשמר יוקם מטעם השר לביטחון לאומי. יצוין כי מדובר רק בשמות ראשוניים שהועלו בישיבת הממשלה וייתכנו מועמדים נוספים

בווידאו: המועמד לתפקיד ראש המשמר הלאומי: "תהרגו אותם בורחים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (ראשון) בישיבת הממשלה את שמם של גל הירש ואורי בר לב כמועמדים אפשריים לעמוד בראש המשמר הלאומי. המשמר יוקם מטעם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

גורמים שהשתתפו בישיבה מסרו כי השמות של שניהם עלו כמועמדים אפשריים. יצוין כי מדובר רק בשמות ראשוניים שהועלו בישיבת הממשלה וייתכנו מועמדים נוספים. ההחלטה על הקמת המשמר טרם אושרה בממשלה ורק אז תוקם ועדה בין-משרדית שתגבש את המתווה ההפעלה של המשמר.

הירש, שמועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה נפלה ב-2016 עקב הסתבכותו בחקירות פליליות, הצטרף בשנים האחרונות לליכוד ואף היה מועמד לשריון ברשימה לכנסת בבחירות האחרונות. גם בר לב, מפקד מחוז דרום של המשטרה לשעבר, היה גם הוא בעבר מועמד לתפקיד המפכ"ל.

גל הירש. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מועמד לעמוד בראשות המשמר הלאומי, הירש/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

אחד המועמדים מטעם השר בן גביר לעמוד בראש המשמר הלאומי הוא אבינועם אמונה, עד לפני כמה חודשים קצין בכיר בצבא - שנכנס לתודעה הציבורית בעקבות כמה סערות סביבו והבקשה לפרוש, ככל הנראה, כי לא קודם בצבא. אמונה, שהאפשרות למינויו פורסמה לראשונה ב"הארץ", עדיין בשירות פעיל כקצין במכללה לפיקוד טקטי וטרם השתחרר.

אמונה בן ה-43, נשוי ואב לחמישה, חובש כיפה סרוגה והיה נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בזרם הציונות הדתית. במעלה הדרך היה מפקד גדוד 101 בצנחנים, יחידת מגלן והקים מחדש את "חטיבת החרמון".

גל הירש מסר בתגובה לפרסום בוואלה!: "איש לא שוחח איתי על כך וזה לא רלבנטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully