וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נשות טייסים רוסיות פותו לחשוף את בעליהן שתקפו מטרות אזרחיות באוקראינה

3.4.2023 / 0:10

במסגרת תרגיל עוקץ של האקרים אוקראינים, קבוצה של נשים רוסיות הוטעתה וחשפה מידע אישי על בעליהן טייסי הקרב - שכעת יתכן שיעמדו לדין על פשעי מלחמה

בווידאו: מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס

האקרים אקטיביסטים מאוקראינה רימו קבוצת נשים של אנשי צבא רוסים להצטלם בתמונות נועזות - שחשפו גם את הזהות של בעליהן - שלכאורה אחראים להפצצת תיאטרון מריופול שהפך למקלט בחודש שעבר, והרגו מאות אזרחים.

מבצע ההונאה הווירטואלי הזה חשף 12 טייסי קרב מיחידות עילית לסכנה שיואשמו בפשעי מלחמה - הן בקשר למה שמכונה באוקראינה "הטבח בתיאטרון" והן במאות תקיפות אוויריות אחרות על בתים ועסקים אוקראינים, כך דיווח ה-Kyiv Post.

בראש המבצע הזה עמדו Cyber Resistance, קבוצת האקרים אוקראינית העוסקת במלחמת גרילה, ו-InformNapalm, ארגון עיתונאות מתנדב באוקראינה שחוקר לטענתם את פשעי המלחמה של הרוסים.

מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס

ההאקרים הצליחן לפרוץ למייל של קולונל סרגיי אטרושצ'נקו, מג"ד של טייסת הקרב שהוצבה בחצי האי קרים הכבושה, לפי InformNapalm.

ההאקרים, שהתחזו לקצין רוסי בגדוד, יצרו קשר עם אשתו של אטרושצ'נקו ושכנעו אותה לארגן צילום עם נשותיהם וחברותיהם של הטייסים האחרים, כביכול כדי להעלות את המורל של החיילים בחזית. היא "בלעה" את הפיתיון, והשתמשה במעמדה כאשת קולונל כדי לשכנע 11 נשות טייסים נוספות להצטלם לבושות במדי הצבא של בעליהן בשדה התעופה - תוך חשיפת זהותם ובמקביל גם סיפקו מבט מקרוב על מטוסי הקרב בהם הם משתמשים.

עוד בנושא
המשמעות של צו המעצר הבינ"ל נגד פוטין היא סמלית בלבד


חיילת בצבא רוסיה: החובשות משמשות כשפחות מין של קצינים באוקראינה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הנשים הגיעו להצטלם

נשות הטייסים פותו להצטלם במדים של בעליהן - וכך חשפו את זהותם. InformNapalm, צילום מסך
נשות הטייסים פותו להצטלם במדים של בעליהן - וכך חשפו את זהותם/צילום מסך, InformNapalm

וזהות טייסי הקרב נחשפה

לפי הדיווחים היא העבירה את הצילומים להאקרים ב-16 במרץ. הקבוצה גם חשפה פרטים נוספים של אטרושצ'נקו, כמו פרטים אישיים ופיננסיים שלו, וגם פרסמה שתי תמונות שלה בהלבשה תחתונה שהיא חשבה שהיא שולחת לבעלה.

התמונות הצנועות יותר של ליליה אטרושצ'נקו. InformNapalm, צילום מסך
התמונות הצנועות יותר של ליליה אטרושצ'נקו/צילום מסך, InformNapalm

קבוצת InformNapalm ציינה שהיא גילתה איפוק מסוים, על ידי פרסום רק "תמונות הגונות שבהן היא לובשת כמה בגדים, כדי לתת דוגמה לתמונות הנועזות יותר" שהיא שלחה לבעלה.

הפעילים שלחו את הראיות החדשות שהשיגו לבית הדין הפלילי הבין־לאומי הפועל בהאג, שלפני כשבועיים הוציא צו מעצר נגד פוטין בגין פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully