וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת בצבא רוסיה: החובשות משמשות כשפחות מין של קצינים באוקראינה

31.3.2023 / 0:07

עדות משדה הקרב: קצינים מאלצים חיילות לשרת אותם מינית ואונסים אותן ללא הרף - ומי שמסרבת מתמודדת עם התעללות. "כשהלכנו לשם, אף אחת, כמובן, לא ידעה מה קורה. וכשהבנו - כבר לא הייתה דרך חזרה"

טיזר לסרט הרוסי Zarnitsa על צעירה שמצטרפת לבית ספר צבאי/fetishfilm

ממשל ביידן קבע לפני כחודש שרוסיה ביצעה "פשעים נגד האנושות" במהלך המלחמה נגד אוקראינה. סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, הזהירה כי "כל מי שביצע את הפשעים האלה, והממונים עליהם השותפים לפשעים האלה - אתם תשלמו את החשבון". ההגדרה של "פשעים נגד האנושות" מרמזת על שימוש מתמשך, נפוץ ושיטתי ברצח, אונס, עינויים וגירוש באיומים מצד רוסיה במהלך המלחמה.

כעת, לראשונה, מתגלחה כי פשעים נגד האנושות מתבצעים גם בתוך הצבא הרוסי כלפי החיילים (ובעיקר החיילות) המשרתים בו. חובשות קרביות המשרתות בצבא הרוסי במסגרת המלחמה באוקראינה נאלצות, לכאורה, להפוך למה שמכונה "נשות שדה הקרב" - או שפחות מין, כך דווח בגוף החדשות העצמאי Radio Free Europe/Radio Liberty. הדברים נחשפו בראיון עם אשת צבא רוסיה שאמרה כי קצינים גברים מאלצים נשים לשרת אותם מינית ואונסים אותן ללא הרף - ומי שמסרבת מתמודדת עם התעללות איומה והרעת תנאים חמורה.

הדוברת, שזוהתה רק בשם מרגריטה, אמרה בראיון כי היא העבירה את החודשיים האחרונים בשיקום ונוטלת תרופות נוגדות דיכאון בגלל הטראומה הקשה שעברה באוקראינה. מרגריטה אמרה שהשירות שם הותיר אותה סובלת מסיוטים מתמשכים ומהתקפי חרדה. "גם כשאני לא לבד ואני עושה משהו, אני עדיין רואה לנגד עיניי את כל הזוועה הזאת", אמרה מרגריטה, בהתייחסה לאכזריות ולהתעללות שביצעו לכאורה קציניו של ולדימיר פוטין נגד החיילות הכפופות להם.

חיילת רופאה בצבא רוסיה. PRESSLAB, ShutterStock
חיילת רופאה בצבא רוסיה/ShutterStock, PRESSLAB

מרגריטה, אם חד הורית המתגוררת בעיר בלגורוד עם ילדיה המבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, פרשה מהצבא ב-2017 לאחר 11 שנות שירות. בקיץ שעבר היא החליטה להתנדב כחובשת ולהצטרף ללחימה באוקראינה כדי לפרנס את משפחתה.

לטענתה, ברגע שהגיעה לניז'ני נובגורוד לאימונים, קצין בדרגת אלוף-משנה שפיקד על גדוד טנקים סימן אותה ויצא להפוך אותה ל"אשתו בשדה הקרב" - תפקיד לא פורמלי השמור לחיילות שבדרך כלל מבשלות, מנקות ומספקות מינית את הקצינים הגברים.

מרגריטה אמרה שהיא דחתה את הניסיונות של הקולונל לכפות עליה מין, שנמשכו גם לאחר שהמחלקה נשלחה להילחם באוקראינה. נחוש לשחוק אותה, הקולונל, לדברי מרגריטה, הורה לפקודיו ליצור עבורה תנאי חיים ועבודה בלתי אפשריים. "במשך חודש פשוט ישנתי בחוץ", נזכרה מרגריטה, "בזמן שאחרים בילו את הלילות באוהלים ובבתים כבושים, אני ישנתי על האדמה, ליד הכביש, ביער קטן".

מרגריטה אמרה שהמטרה הייתה "לשבור" את רוחה כדי שתסכים לקיים יחסי מין עם המפקד, אך היא המשיכה לסרב ולכן נשלחה לקו החזית כנקמה.

עוד על הצבא הרוסי
שכירי החרב האכזריים של פוטין, קבוצת ואגנר, מגייסים לוחמים באתר הפורנו Pornhub

אוקראינה מאשימה חיילים רוסים באונס בת 4 ואמה - מול עיני האב

חיילות במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
חיילות במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018/רויטרס

לדברי מרגריטה, המחלקה הרפואית בה הייתה חברה כללה שבע נשים בגילי 23 עד 38, רבות מהן נשואות, שעל כל אחת מהן הופעל לחץ לשרת קצין אחד או יותר. "כשהלכנו לשם, אף אחת, כמובן, לא ידעה מה קורה. וכשהבנו - כבר לא הייתה דרך חזרה", אמרה.

באחת הפעמים, מרגריטה טענה כי ראתה קצין יורה ב"אשתו לשדה הקרב", חובשת בשם סבטלנה, ברגע זעם של שכרות או קנאה. "הם גרמו לזה להיראות כאילו האוקראינים עשו את זה", אמרה מרגריטה על תקרית הירי, שהותירה את הקורבן נכה לצמיתות. "הקצין ירה לעצמו ביד כדי שזה יראה כאילו הוא הגן עליה, והוא חזר מבית החולים אחרי שלושה שבועות".

מרגריטה אמרה שלפני הירי, הקצין היה מכה את סבטלנה עם קת הרובה שלו לעיני אחרים. סבטלנה, שהייתה נשואה, התקשרה לבעלה שנמצא בבית ברוסיה וסיפרה לו על הקשר המיני עם הקצין כי היא חששה שהיא עלולה לחזור מהמלחמה.

חברה אחרת שלה, אלינה, "ניתנה" לקצין בחודש ספטמבר. "הם פשוט הציבו בפניה עובדה - את תהיי עם הקצין הזה, הוא מחבב אותך", אמרה מרגריטה, והוסיפה כי מאוחר יותר נודע לה שאלינה "הועברה" בין קצינים שונים ומעולם לא שבה למחלקה שלה. "הילדה הלכה עם זה," היא אמרה. "ורוב הנשים הצעירות פשוט השלימו עם זה. הן החליטו שעדיף לחיות ב'גן עדן' של המלחמה הזו - כשיש לך אוכל וסיגריות".

היא ציינה שאף אחת מהנשים לא ניסתה מעולם להימלט בחזרה לרוסיה - מכיוון שזה בלתי אפשרי לחצות בבטחה את הגבול והן היו מעמידות את עצמן בסיכון למות ביריות על ידי הכוחות הרוסיים.

הם מתעללים גם בגברים

אבל חיילות לא היו היחידות שסבלו מהתעללות מזעזעת מידי מפקדיהן. לדברי מרגריטה, חיילים גברים שרק התגייסו וסירבו להילחם בחזית היו ננעלים עירומים במרתפים לחים ומלאי חולדות. אם השיטה הזו נכשלה, היא אמרה שלמפקדים הייתה גם דרך "יותר מקורית" לגרום לפקודיהם למלא אחר פקודות. "הם היו מכריחים את המתגייסים לחפור את קבריהם. הם היו חופרים בור ואז נאלצים לשכב בו", סיפרה מרגריטה. "ואז חיילים אחרים, תחת איומים בנשק, היו מפזרים אדמה עליהם. אפילו הראש שלהם לא היה בולט החוצה. ואז מפקד המחלקה או מפקד הפלוגה היו הולכים ויורים על הקברים האלה בזה אחר זה. אמרו שלום לכל מי שהוא פגע בו, וכל מי ששרד כבר זחל מהחור הזה כמו טיפש", אמרה מרגריטה. "הם נשלחו לחזית. חלקם לא חזרו, וגברים מבוגרים רבים עדיין משתינים על עצמם".

מרגריטה אמרה שהיא עצמה טיפלה במספר רב של מתגייסים שהוכו על ידי חבריהם. לדבריה, מפקדים איפשרו לאשפז רק את מי שסבל מפציעות מסכנות חיים. אחרת, הם קיבלו טיפול רפואי במקום כדי להימנע ממשיכת תשומת לב להתעללות שעברו.

כמה חיילים רוסים, מורעבים ונואשים להימלט מהתעלות ספוגות המים בהן שהו במשך שבועות ארוכים, ירו לעצמם ברגלים. "כשהם הסירו את נעלי הקרב שלהם, פשוט נחרדתי. מעולם לא ראיתי דבר כזה. הבשר שלהם היה שחור, עם קרישי דם יבש; אפילו אצבעות הרגליים כבר לא היו ניתנות לזיהוי" היא שיחזרה. "הדבר היחיד שנותר לנו לעשות היה לקטוע את הרגליים."

למרבה ההפתעה, למרות החוייה המזעזעת שעברה, מרגריטה אמרה שהיא תהיה מוכנה להירשם שוב לשרת בצבא הרוסי - בעיקר כי היא לא מצליחה להתפרנס כאזרחית. "ואני גם רוצה לעזור לבחורים, כדי שלפחות יאכלו. יש לי סוג של תחושת חובה, שהשארתי משהו לא גמור בשדה הקרב", הודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully