וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: כדי להציל את ישראל, ארה"ב חייבת להמשיך להפעיל לחץ על ממשלת נתניהו

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 9:49

במאמר מערכת של העיתון האמריקני נכתב כי המהפכה המשפטית והצעדים העתידיים של הממשלה ישנו מהותית את זהותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית. הובהר כי דרכה של ממשלת נתניהו עלולה להיות הרסנית עבור מערכת היחסים הארוכה של המדינה עם ארה"ב

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

מאמר מערכת שפורסם אמש (שבת) בעיתון האמריקני ניו יורק טיימס, סיקר את המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה לצד המחאה הנרחבת נגדה וכתב כי הלחץ הבינלאומי על ממשלת נתניהו, במיוחד מכיוון ארצות הברית, חייב להמשיך.

במאמר נכתב כי המהפכה המשפטית היא רק "תחילת מערכה רחבה של המפלגות הלאומיות והדתיות הקיצוניות בממשלה", שמבקשות חופש פעילות ובנייה ביהודה ושומרון ו"הורדת האזרחים הערבים במדינה למעמד אזרחים 'סוג ב'".

לפי הניו יורק טיימס, "צעדים אלה ישנו מהותית את זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, זהות שנשענה מאז ומתמיד על איזון עדין בין החילונים והדתיים ויהפוך את הרעיון של הקמת מדינה פלסטינית לבלתי אפשרי".

"נתניהו חייב להבין כי סגירת הדלת למשא ומתן עם הפלסטינים, תסכן את הקשרים העדינים שרקמה ישראל עם מדינות ערב באמצעות הסכמי אברהם", הוסבר.

בנימין נתניהו | ג'ו ביידן. פלאש 90, יונתן זינדל, רויטרס
"דרכה של הממשלה עלולה להיות הרסנית עבור מערכת היחסים עם ארה"ב". נתניהו וביידן/רויטרס, פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, נטען כי ייתכן ויש מקום לרפורמה במערכת המשפט בישראל. "במדינה התפתחה מערכת מקובלת בה בית המשפט העליון בדק את חוקיות פעולות הממשלה, ומשימת מינוי השופטים הוטלה על ועדה שמורכבת משופטים, משפטנים ופוליטיקאים. כשישראל זזה פוליטית ימינה בשנים האחרונות, שמרנים החלו לטעון כי מערכת המשפט נותרה גוף שממנה את עצמו ולא מייצג את העם, עם השקפת עולם שמאלנית", הוסבר.

"דרכן של המפלגות הדתיות והלאומיות הקיצונית בישראל הרסנית עבור ישראל, עבור תהליך השלום, עבור היחסים הצעירים של ישראל עם מדינות ערב ועבור מערכת היחסים הארוכה עם ארצות הברית", סוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully