וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מאמצי התיווך והפשרה, גלנט יגיע הבוקר לישיבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 7:38

כשבוע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטוריו; שר הביטחון יואב גלנט צפוי להגיע הבוקר לישיבת הממשלה השבועית. גורמים בליכוד מעריכים כי בימים הקרובים תימצא נוסחת פשרה שתוביל לפגישה של השניים שבסיומה הצהרה משותפת

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

כשבוע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטוריו; שר הביטחון יואב גלנט צפוי להגיע הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית. זאת, ברקע ההתקדמות במגעים בין נתניהו וגלנט על השארתו בתפקיד. נתניהו פיטר את גלנט ביום ראשון שעבר בעקבות ההצהרה שנשא בקריאה לעצירת המהפכה המשפטית בה הזהיר מסכנה ברורה ומידית לביטחון המדינה, אך מאז לא נשלח אליו מכתב פיטורים רשמי.

"אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל - צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו", אמר בהצהרתו גלנט.

שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא

יו"ר ש"ס אריה דרעי, ובכירים נוספים בליכוד ובקואליציה, הפעילו בשבוע האחרון לחצים על ראש הממשלה לחזור בו ולהשאיר את גלנט בתפקידו לנוכח האתגרים הביטחוניים והמדיניים והמשבר הפנימי בצה"ל. מנגד, בכירים בלשכת ראש הממשלה ובמשפחתו לחצו לפטר אותו כדי להעביר מסר ברור למי שינסה לחתור תחת נתניהו בליכוד.

עוד בוואלה!

הממשלה תאשר קיצוץ במשרדים לטובת הקמת "המשמר הלאומי"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, אריה דרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ואריה דרעי בדיון במליאה, 27 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו דרש תחילה שגלנט יתפטר מהכנסת כתנאי להשארתו בתפקיד אך ירד מדרישה זו וכעת דורש רק התנצלות, שגלנט מוכן לפרסם. ואולם, נותרו עוד פערים לגבי נוסח ההתנצלות: נתניהו דורש שגלנט יתנצל באופו גורף על האזהרה שהשמיע, כולל על התוכן והמהות, ואילו שר הביטחון מוכן להתנצל רק על העיתוי והדרך. גורמים בליכוד מעריכים כי בימים הקרובים תימצא נוסחת פשרה שתוביל לפגישה של השניים שבסיומה הצהרה משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully