וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקולות שנשמעו מהליכוד - המהפכה המשפטית תגביר קצב

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 13:47

מליאת הכנסת תתכנס בכל ימות השבוע הקרוב כדי לסיים את הליכי החקיקה לפני סיום כנס החורף. בין ההצעות שיקודמו יכללו "חוק דרעי 2" ו"חוק החמץ". מהומה פרצה בפתח הדיונים הבוקר כשרוטמן סירב לאפשר לחברי האופוזיציה דברי פתיחה. "ביריון, דיקטטור"

ישיר: דיון ועדת החוקה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים (צילום: ערוץ כנסת)

LIVE

ועדת החוקה בראשות שמחה רוטמן, מתכנסת הבוקר (ראשון) כדי להמשיך בהצבעות על הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. זאת, למרות הקריאות אמש מסיעת הליכוד לעצור את החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. חברי האופוזיציה האשימו את רוטמן בבריונות, לאחר שסרב לאפשר להם הצהרות פתיחה בתחילת הדיון.

ההצבעות בוועדה נמשכות, וחברי הכנסת ממשיכים בניסיון לעכב אותן. חבר הכנסת עופר כסיף אמר לרוטמן כי הוא "דיקטטור עלוב, בריון, אלים בדיוק כמו כל הקואליציה שלכם". מוקדם יותר חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי מיש עתיד הקריאה קדיש על הדמוקרטיה והוצאה החוצה מאולם הוועדה. חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד הטיח ברוטמן: "אתה רץ לחורבן המדינה. אתה לא תקבל חירות אחר כך".

בהמשך השבוע צפויה המליאה להתכנס על מנת לאשר את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בלשכת ראש הממשלה צפויים לערוך לפני ההצבעה "הערכת מצב" בה ינסו להבין האם לקואליציה יש רוב של 61 לאישורו. בינתיים, אף חבר כנסת שקרא לעצור את החקיקה לא אמר שיצביע נגד ההצעה אם תובא השבוע.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל, פלאש 90
אף חבר כנסת שקרא לעצור את החקיקה לא אמר שיצביע נגד ההצעה/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, אמר כי למרות שאין צורך ב-61 חברי כנסת לטובת ההצבעה, הקואליציה תרצה רוב כזה במטרה להגן על החקיקה בבג"ץ. בקואליציה מעריכים כי הליך החקיקה של הרפורמה יימשך יומיים.

היום בצהריים צפויה להתכנס הוועדה המיוחדת לתיקוני חוק יסוד. זאת, במטרה לקדם את "חוק דרעי 2" שנועד למנוע ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה ובכך להכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר וכן להכשיר את המינוי של חבר הכנסת, איתמר בן גביר, לתפקיד השר לביטחון לאומי שכנגדו הוגשו עתירות לבג"ץ.

עוד בוואלה!

החזית הפנימית בליכוד: חמישה ח"כים עד כה קראו לעצירת החקיקה

לכתבה המלאה
אריה דרעי, שר הבריאות בהגשת המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות לשנת 2023, בית שרמן מתחם בי"ח תל השומר, 18 בינואר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
הוועדה תתכנס בכדי לקדם את "חוק דרעי 2"/פלאש 90, תומר נויברג

אחר הצהריים צפויה להתכנס מליאת הכנסת כדי לאשר את "חוק החמץ". הצעת החוק קובעת כי מנהלי בתי חולים יוכלו לקבוע איסור או הגבלה על הכנסת חמץ לבתי החולים אך לא תהיה להם סמכות לבדוק בתיקים או פעולות דומות לכך. האופוזיציה מתכננת לערוך "פיליבסטר", נאום התשה, שיימשך 10 שעות עד לאישור ההצעה בקריאה שניה ושלישית.

בתחילת השבוע צפויה הכנסת גם לאשר בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2023-2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully