וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובת "כהנא חי" רוססה על מרכז לנוער גאה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 12:20

המשטרה פתחת בחקירת המקרה, שבו הושחתו קירותיו החיצוניים של המרכז לנוער להטב"י במתחם שרונה בעיר. כעבור שעות אלמונים מחקו את הגרפיטי ובמקום רוססה כתובת "עם ישראל חי"

כתובת גרפיטי עם הכיתוב "כהנא חי" רוססה היום (שבת) על קירותיו של מרכז לנוער גאה במרכז שרונה בתל אביב. כתובת נוספת רוססה על גבי חלון תצוגה הממוקם מחוץ למרכז. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. כעבור שעות אלמונים מחקו את הגרפיטי ובמקום רוססה כתובת "עם ישראל חי".

ארגונים למען הקהילה גינו את התקרית ואת רצף האירועים הלהט"בופובים בעת האחרונה. יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, אמרה כי "אנחנו נמצאים במהלכו של גל אלימות, תקיפות ושנאה נגד להט"ב עם עלייה במקרי הלהט"בופוביה במרחב הציבורי. זו הצצה לכוחות שהממשלה הזו מתדלקת. אנחנו קהילה חזקה, נעמוד אחד לצד השנייה והאור שהוא אנחנו - ינצח. אני קוראת לכל להט"ב להצטרף לכל ארגון גאה ולהיעזר בשירותי הסיוע והתמיכה".

לדבריה, בשבוע החולף נרשמה באגודה למען הלהט"ב עלייה של פי ארבעה בכמות הדיווחים על אלימות ושנאה במרחב הציבורי בהשוואה לשבוע שעבר. זאת. כשיותר מחצי מהם התקבלו רק בשבוע שעבר ו-45% מסך הדיווחים על להט"בופוביה בהפגנות מתייחסות לפגיעות פיזיות.

ממור נהרי, מנכ"לית חוש"ן, ארגון החינוך של הקהילה הגאה, אמרה כי "הלהט"בופוביה הקשה ששוטפת את המדינה בתקופה זו לא פוסחת על שום מקום בארץ, גם לא על המרכז הגאה במרכז תל אביב. האמירות הקשות, המפלגות והמסיתות של נבחרי ציבור מחלחלות לעם ונותנות לגיטימציה לאלימות וונדליזם שמהם אנחנו רואים יותר ויותר מאז הבחירות האחרונות. נמשיך, ללא פחד, להילחם על המקום ועל הביטחון של הקהילה הגאה והנוער הגאה בתל אביב, ומחוץ לה, ולא נעצור עד שהנוער הגאה יהיה מוגן בכל מקום בארץ".

כתובות כהנא חי רוססו על קירות מרכז גאה במרכז שרונה בתל אביב, 1 באפריל 23. דוברות משטרת ישראל
כתובת "כהנא חי" במרכז הגאה, היום/דוברות משטרת ישראל
כתובות כהנא חי רוססו על קירות מרכז גאה במרכז שרונה בתל אביב, 1 באפריל 23. דוברות משטרת ישראל
כתובת "עם ישראל חי" שרוססה במקום/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבועיים פרסמה האגודה למען הלהט"ב דוח לפיו במהלך 2022 דווחו יותר מ-3,300 גילויי שנאה, אפליה ואלימות כלפי האוכלוסייה הגאה. מדובר בשיא של מקרים בשנה אחת, ובעלייה של 11% במספר הדיווחים על מקרי להט"בופוביה ביחס לדיווחים שהתקבלו בשנת 2021, בה דווח על 2,971 מקרים. מנגד, הדוח לא מציין אילו וכמה אירועי אלימות פיזית או מילולית התרחשו בשנה האחרונה, כך שלא ניתן להבין את היקף תופעת האלימות נגד הקהילה.

מפילוח גאוגרפי של הנתונים עולה כי מרבית הדיווחים, 43% מגיעים מאזור תל אביב וגוש דן, ולאחר מכן ירושלים והסביבה עם 17%. בבאר שבע והדרום נרשמו 14% והשרון והסביבה עם 9% מהמקרים. בהשוואה לשנת 2021 ,העלייה המשמעותית ביותר בדיווחים לפי אזור היא מירושלים והסביבה, שם כמעט והוכפל שיעור הדיווחים מ-9% בשנת 2021 ל-17% בשנת 2022. גם באזור תל אביב וגוש דן עלה שיעור הדיווחים, מ-35% בשנת 2021 ל-43% בשנת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully