וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בגילויי שנאה נגד להט"ב - יותר מחצי מהם כלפי טרנסג'נדרים

19.3.2023 / 16:00

לפי דוח של האגודה למען הלהט"ב, בשנה החולפת התקבל מספר שיא של 3,309 דיווחים על מקרי להט"בופוביה - עלייה של 11% ביחס לשנה הקודמת. 52% מהדיווחים מתייחסים לפגיעה באנשים הנמצאים על הקשת הטרנסית, שמהווים כ-15% מכלל חברי הקהילה הגאה

הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב/אבשלום ששוני

3,309 דיווחים על גילויי שנאה, אפליה ואלימות כלפי האוכלוסייה הגאה התקבלו באגודה למען הלהט"ב בשנת 2022 - כך לפי דוח שמפרסמת היום (ראשון) האגודה. מדובר בשיא של מקרים בשנה אחת, ובעלייה של 11% במספר הדיווחים על מקרי להט"בופוביה ביחס לדיווחים שהתקבלו בשנת 2021, בה דווח על 2,971 מקרים. מנגד, הדוח לא מציין אילו וכמה אירועי אלימות פיזית או מילולית התרחשו בשנה האחרונה, כך שלא ניתן להבין את היקף תופעת האלימות נגד הקהילה.

מפילוח גאוגרפי של הנתונים עולה כי מרבית הדיווחים, 43% מגיעים מאזור תל אביב וגוש דן, ולאחר מכן ירושלים והסביבה עם 17%. בבאר שבע והדרום נרשמו 14% והשרון והסביבה עם 9% מהמקרים. בהשוואה לשנת 2021 ,העלייה המשמעותית ביותר בדיווחים לפי אזור היא מירושלים והסביבה, שם כמעט והוכפל שיעור הדיווחים מ-9% בשנת 2021 ל-17% בשנת 2022. גם באזור תל אביב וגוש דן עלה שיעור הדיווחים, מ-35% בשנת 2021 ל-43% בשנת 2022.

לפי הדוח, 28% מהמקרים שדווחו אירעו בתוך המשפחה, ובמקביל חלה עלייה של 16% במספר הצעירים שנאלצו לעזוב את הבית בשל התנכלות או התעללות על רקע נטייתם או זהותם המגדרים. בשנת 2020 עזבו 315 צעירים את בתיהם לעומת 272 בשנה קודם לכן. בחברה הערבית 100% מעשרות הדיווחים שהגיעו התייחסו לאי-קבלה ואלימות במשפחה הקרובה, ובין היתר דווח על נערים שנזרקו מבתיהם לאחר שהוכו.

הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22. תומר נוברג, פלאש 90
הפגנת להט"ב נגד הממשלה החדשה, דצמבר/פלאש 90, תומר נוברג

52% מהדיווחים שהגיעו למרכז הדיווח בשנת 2022 מתייחסים לפגיעה באנשים על הקשת הטרנסג'נדרית. נתון זה בולט במיוחד על רקע אומדנים עדכניים, שלפיהם קבוצה זו מהווה כ-15% מכלל חברי הקהילה הגאה. כלומר, שיעור הפגיעות בחברות וחברי הקהילה הטרנסג'נדרית גדול משמעותית (כמעט פי 3.5) משיעורם בקהילה הגאה. מהדוח עולה כי אנשים על הקשת הטרנסית נפגעים משמעותית יותר מכלל חברי הקהילה בתחבורה ציבורית (8%) ובמוסדות מערכת הבריאות (8%), כשהסיכוי של אנשים על הקשת הטרנסית להיפגע במרחבים אלה גבוה פי שניים מהסיכוי הממוצע לפגיעה בכלל חברי קהילת הלהט"ב.

8% מהדיווחים שהתקבלו במרכז הדיווח מתעדים מקרי אפליה נגד להט"ב בקבלת שירותים בבתי עסק. מדובר בעלייה של פי 8 לעומת שנת 2021, בה שיעור הדיווחים באפליה בבתי עסק עמד על 1%. בנוסף, 10% מהדיווחים שהתקבלו מתעדים אפליה ופגיעה במוסדות ציבור ממלכתיים (משרד ממשלתי, משרדי מדינה ציבוריים, מוסדות רווחה כגון ביטוח לאומי וכו').

אל מרכז הדיווח מגיעים דיווחים רבים בהם חברי וחברות הקהילה מדווחים על בעל עסק שסירב למכור להם מוצר, וכן על משרדים ממשלתיים שסירבו להכיר בזוגיות שלהם. שיעורי הדיווחים מאזור תל אביב וגוש דן (%51) על אפליה ופגיעה בבתי עסק, הם הגבוהים ביותר ומהווים כמחצית מכלל הדיווחים על אפליה בקבלת שירותים. מנתוני הדוח עולה שדווקא באזור זה, שנתפס תודעתית כמרחב סובלני ומכיל יותר עבור הקהילה הלהט"בית, קיימים לא מעט מקרים של אפליה ופגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully