וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח בית חב"ד באתונה על סיכול הפיגועים: "מודים לרשויות ששומרות עלינו"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 22:56

הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד לאתונה המפעיל את מרכז חב"ד בו המסעדה ובית הכנסת שהיו ליעד הראשוני של החוליה, שוחח עם וואלה! וסיפר על התחושות בקרב הקהילה היהודית ביוון, ועל תגובותיהם לפרסומים. "אנחנו תמיד נזהרים. הקדוש ברוך הוא שומר עלינו"

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

שעות לאחר שהתפרסמו ביוון הידיעות אודות מעצר החוליה המזוהה עם איראן, שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות במדינה, הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד לאתונה, שוחח עם וואלה! וסיפר על התחושות בקרב הקהילה היהודית ביוון, ועל תגובותיהם לפרסומים.

"ברוך השם, אנחנו בסדר" אמר לוואלה! הרב הנדל, המפעיל את מרכז חב"ד בו המסעדה ובית הכנסת שהיו ליעד הראשוני של החוליה. "לא קיבלנו שום אינפורמציה מעבר למה שפורסם. לא פנו אלינו בצורה רשמית. גם אנחנו קראנו את הפרטים באתרי החדשות. הבנו שהם עקבו אחרי אתרים יהודיים, ואנחנו מודים לרשויות ששומרות עלינו תמיד וגילו את זה. אנחנו תמיד נזהרים. הקדוש ברוך הוא שומר עלינו תמיד וגם אנחנו נוקטים באמצעי זהירות. אנחנו צריכים להמשיך לחיות וצריכים להיזהר, לשמור על עצמנו ולשמור על האנשים שמגיעים".

הרב הנדל, נשוי ואב לשלושה, שהגיע לאתונה מברוקלין לפני 22 שנים, אמר כי הוא אינו זוכר אירוע דומה כזה שאירע אי פעם. "דווקא שקט פה ככלל, ואנשים נחמדים ומעולם לא היו לנו בעיות". בשיחה עם וואלה! הוא סיפר כי כשהתפרסמו היום החדשות, אנשים שהגיעו למרכז חב"ד שאלו על העניין. "הרגענו את האנשים, הסברנו להם, אבל מעבר לזה - שגרה. לא היה משהו מיוחד היום. אנחנו בקשר כמובן עם כל הרשויות ועם השגרירות, ומתעדכנים".

"אנחנו מתכוננים לפסח ובעזרת השם יהיו רק בשורות טובות, והשם ישמור על עם ישראל בכל מקום", סיים.

הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד לאתונה יחד עם משפחתו. אתר 'בית חב"ד', אתר רשמי
הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד לאתונה יחד עם משפחתו/אתר רשמי, אתר 'בית חב"ד'

מוקדם יותר היום, כלי התקשורת ביוון דיווחו כי המשטרה המקומית עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה, ביניהן גם בבירה אתונה. לפי הפרסומים השונים, החשודים היו לכאורה חברים ברשת טרור גדולה יותר שמקורה "מעבר לים", ומסתמן שבאיראן. לפי שעה, החשודים מוחזקים במטה המשטרה במרכז אתונה וחקירותיהם נמשכות.

באופן חריג ובתגובה לפרסומים, ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".

"לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס", הוסיפו.

עוד בוואלה!

המוסד בהודעה חריגה: איראן ניסתה לפגוע ביעדים ישראליים ביוון

לכתבה המלאה
אתונה. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
"הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי". העיר אתונה, תמונת ארכיון/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן

ביוון, שם מתייחסים למקרה ברצינות רבה, דיווח כי בראש החולייה עמד גבר המבוקש באיראן בגין רצח, שהצליח לגייס למשימה שני צעירים מפקיסטן, בני 27 ו-29. החוליה תכננה לבצע את הפיגוע הראשון המתחם בית חב"ד שברובע פסירי של אתונה, וזאת באמצעות כלי נשק, מטען חבלה או הצתה. עוד פורסם היום ביוון כי השניים ניסו לגייס חבר שלישי לחוליה, שיסייע להם להוציא לפועל את הפיגוע.

אתר החדשות היווני "פרוטו תמה" דיווח כי בעבור כל הרוג, הובטח לחברי החוליה תשלום של 15 אלף יורו. השניים נעצרו ב-15 וב-16 לפברואר כשהם ללא אישורי שהייה. על הטלפונים שלהם נמצאו רישומי שיחות למפקד החוליה, ומחקירתם עולה כי השניים אף ביצעו תצפיות באחד מהרחובות הסמוכים לבית הכנסת.

באתר החדשות היווני "קטימריני", דווח כי גבר נוסף, פקיסטני שמוצאו מאיראן - נעצר גם הוא. הוא נחקר בחשד לקשרים אפשריים לארגונים "קיצוניים" ברפובליקה האיסלאמית.

עוד צוין ב"קטימריני" כי החקירה החלה לאחר מעצרם של אזרחים פקיסטנים בקפריסין בשנת 2021, שהואשמו בתקיפת מטרה ישראלית, ולאחר מעצרם שנה לאחר מכן של אזרחים פקיסטנים בטורקיה, חברי חוליה שתכננה לבצע פיגוע נגד מטרה ישראלית בעיר איסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully