וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד בהודעה חריגה: איראן ניסתה לפגוע ביעדים ישראליים ביוון

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 21:48

המשטרה היוונית עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה. לפי הדיווחים, החשודים היו חברים ברשת טרור גדולה יותר שמקורה "מעבר לים". המוסד: "ניסיון של איראן לקדם טרור נגד יעדים ישראליים ויהודיים בחו"ל"

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

המשטרה ביוון עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה, ביניהן גם בבירה אתונה. כך פורסם היום (שלישי) בכלי התקשורת היוונים וגם בחלק מכלי התקשורת המערביים. לפי הפרסומים השונים, החשודים היו לכאורה חברים ברשת טרור גדולה יותר שמקורה "מעבר לים", ומסתמן שבאיראן. לפי שעה, החשודים מוחזקים במטה המשטרה במרכז אתונה וחקירותיהם נמשכות.

בתגובה לפרסומים, ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".

"לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס", הוסיפו.

אתונה. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
אחת מהמטרות הייתה בית כנסת יהודי במרכז אתונה. תמונת ארכיון/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן

שר החוץ אלי כהן התייחס גם הוא לנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מודה לממשלת יוון ולשירות המודיעין והביטחון היווני על סיכול פיגוע הטרור נגד מטרות יהודיות וישראליות. ‏הטרור הוא אויב משותף והמאבק בו עומד בראש סדר העדיפויות שלנו. ‏ממשל האייתולות מטהרן מייצא טרור למזה"ת ולעולם כולו ורק עמידה איתנה ומשותפת תעצור את פעילות הטרור של המשטר האיראני".

שר הביטחון היוצא יואב גלנט הוסיף: "מעצר המחבלים שתיכננו לבצע פיגועי טרור באתונה מהווה הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי במאבק למול הטרור ומחולליו. המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול על מנת להבטיח כי בכל מקום שבו איראן תבקש לפעול נגד אזרחינו, היא תיתקל במענה אפקטיבי".

עוד בוואלה!

תיזהרו בטורקיה וסיני: רגע לפני פסח - אזהרות מסע לישראלים

לכתבה המלאה

התקשורת ביוון, שם מתייחסים למקרה ברצינות רבה, דיווחה כי אחד מיעדי החולייה היה מסעדה יהודית המשמשת גם כבית כנסת. בראש החולייה, כך לפי הדיווחים, עמד גבר המבוקש באיראן בגין רצח, שהצליח לגייס שני צעירים מפקיסטן, בני 27 ו-29, כדי לבצע סדרה של פיגועים נגד מטרות יהודיות-ישראליות במדינה.

החוליה תכננה לבצע את הפיגוע הראשון שבהם, באותו בית כנסת-מסעדה, ברובע פסירי של אתונה, וזאת באמצעות כלי נשק, מטען חבלה או הצתה, בעת שהיו אמורים לשהות במקום לפחות 50 בני אדם. לא זו בלבד, השניים ניסו לגייס חבר שלישי לחוליה, שיסייע להם להוציא לפועל את הפיגוע.

אתר החדשות היווני "פרוטו תמה" דיווח כי בעבור כל הרוג, הובטח לחברי החוליה תשלום של 15 אלף יורו. השניים נעצרו ב-15 וב-16 לפברואר כשהם ללא אישורי שהייה. על הטלפונים שלהם נמצאו רישומי שיחות למפקד החוליה, ומחקירתם עולה כי השניים אף ביצעו תצפיות באחד מהרחובות הסמוכים לבית הכנסת.

חברי משמרות המהפכה בתרגיל במחוז אזרבייג'ן המזרחית, איראן, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
"התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה". כוחות משמרות המהפכה/רויטרס

השר לביטחון פנים של יוון, טאקיס תיאודוריקוס, התייחס לאירוע החריג והדגיש כי "הביטחון הלאומי והתמודדות עם הטרור בתוך המדינה הם בראש סדר העדיפויות של המשטרה היוונית, ומהווה מרחב מרכזי של שיתוף פעולה עם שירות המודיעין הלאומי".

"לאחרונה, השירות ללוחמה בטרור של המשטרה היוונית סיכל בשיתוף פעולה יחד עם שירות המודיעין הלאומי, רשת של ארגוני טרור שבהם מעורבים כמה זרים, שהובאו הבוקר בפני בית המשפט. מבצע זה מאשר שוב כי רשויות הביטחון של המדינה נחושות לשמור על מוכנותן ברמה גבוהה, עבור כל היוונים וכל המבקרים במולדתנו", הוסיף.

אתונה. ShutterStock
"הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי". העיר אתונה, תמונת ארכיון/ShutterStock

באתר החדשות היווני "קטימריני", דווח כי גבר נוסף, פקיסטני שמוצאו מאיראן - נעצר גם הוא. הוא נחקר בחשד לקשרים אפשריים לארגונים "קיצוניים" ברפובליקה האיסלאמית.

עוד צוין באתר כי החקירה החלה לאחר מעצרם של אזרחים פקיסטנים בקפריסין בשנת 2021, שהואשמו בתקיפת מטרה ישראלית, ולאחר מעצרם שנה לאחר מכן של אזרחים פקיסטנים בטורקיה, חברי חוליה שתכננה לבצע פיגוע נגד מטרה ישראלית בעיר איסטנבול.

"מטרתם הייתה לא רק לגרום לאובדן חייהם של אזרחים חפים מפשע, אלא גם לערער את תחושת הביטחון במדינה, תוך פגיעה במוסדות ציבור, ואיום על היחסים הבינלאומיים (של יוון)", נכתב בהודעת המשטרה היוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully