וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ, מאחוריך: מושל פלורידה, והמועמד הצפוי לנשיאות, יבקר בישראל

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 21:33

רון דה-סנטיס, המועמד המשוער של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות לשנת 2024, צפוי לבקר בישראל בחודש אפריל. המושל יקח חלק במשלחת סחר מקליפורניה, וינאם באירוע חגיגי של הג'רוזלם פוסט. "בתקופה של יחסים מתוחים בין ירושלים לוושינגטון, פלורידה היא הגשר", מסר המושל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נושא את נאום האומה/רויטרס

מושל פלורידה, והמועמד הרפובליקני המשוער לנשיאות לשנת 2024, רון דה-סנטיס, עתיד לבקר בישראל בחודש הבא - כך מסר הערב (שלישי) משרדו לעיתון "The Times of Israel". דה-סנטיס יוביל משלחת סחר מקליפורניה, וינאם באירוע חגיגי שיאורגן על ידי הג'רוזלם פוסט ב-27 באפריל.

"כמה חודשים לאחר השבעתי לתקופת כהונתי הראשונה כמושל פלורידה, נסעתי לישראל לביקור ממלכתי עם משלחת הסחר הגדולה ביותר אי פעם מקליפורניה למדינת היהודים", אמר דה-סנטיס בהצהרה, "מאז, חיזקנו את מערכת היחסים בין פלורידה לישראל, נאבקנו בנגע של תנועת החרם על ישראל, והיינו בית לאוכלוסייה היהודית הצומחת במהירות הגבוהה ביותר בארצות הברית".

"בתקופה בה היחסים בין ירושלים לוושינגטון מתוחים שלא לצורך, פלורידה משמשת גשר בין העם האמריקני והיהודי", הוסיף דה-סנטיס, באמירה שמותחת ביקורת על ממשל ביידן וטיפולו בקשר עם ישראל.

רון דה-סנטיס, מושל פלורידה. 28 במרץ 2023. רויטרס
"המושל הכי פרו-ישראלי באמריקה", דה-סנטיס/רויטרס

דבריו של דה-סנטיז מגיעים בתקופה של קשר מתוח בין ישראל וארצות הברית. זאת, לאחר שבשבוע שעבר זומן שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג לשיחה במשרד החוץ האמריקני. השיחה הגיעה כתגובה לביטול של חלקים מחוק ההתנתקות בצפון השומרון. הרצוג נפגש עם וונדי שרמן, סגניתו של שר החוץ אנתוני בלינקן.

בהודעה ממשרד החוץ בתום הפגישה נמסר כי "סגנית השר הביעה את דאגתה של ארה"ב בנוגע לחקיקה שאישרה הכנסת, המבטלת היבטים חשובים מחוק ההתנתקות משנת 2005, הכולל איסור על הקמת התנחלויות בצפון הגדה המערבית".

דה-סנטיס ידוע כאחד החברים הבולטים ביותר בתמיכתם בישראל מבין המפלגה הרפובליקנית. מושל פלורידה טען לאחרונה כי עזר להניח את התשתית להחלטת טארמפ ב-2018 להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. עוד ידוע המושל בכך שהעביר חקיקה נגד חברות המחרימות את ישראל. ב-2019 הבטיח דה-סנטיס להיות "המושל הכי פרו-ישראלי באמריקה". מאמציו של דה-סנטיס להגביר את האבטחה בבתי ספר יהודיים זיכו אותו בשבחים בקהילה היהודית, אומנם הוא זכה גם לביקורת בעקבות עמדותיו לגבי זכויות חברי קהילת הלהט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully