וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 7:56

ההצעה אושרה ברוב של 31 תומכים מול 18 מתנגדים, ולפיה יבוטלו איסורי הכניסה והשהייה בשטחים שפונו ב-2005. עם זאת, לא תתאפשר חזרה למגורים בשטח וההצעה לא תחול על שטח רצועת עזה

ההצבעה בכנסת על חוק דרעי 2/מערכת וואלה

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לביטול סעיפים בחוק ההתנתקות. ההצעה, שיזמו חברי הכנסת יולי אדלשטיין ולימור סון הר מלך, וכן קידמה השרה אורית סטרוק - מבטלת את הסעיפים המגבילים את הכניסה והשהייה בשטחים בצפון השומרון שפונו ב-2005, בין היתר בחומש. לפי כך, השטחים יחזרו להיות ככל שטח סי, ויבוטל איסור הכניסה והשהיה בהם. עם זאת, ההצעה לא תחול על שטח רצועת עזה.

בנוסף לכך, הנוסח הסופי שאושר צומצם ביחס לנוסח המקורי, והוא אינו מאפשר ביטול סעיפים הנוגעים למקרקעין או מטלטלין - ולכן לא מאפשר חזרה למגורים בשטח. עם זאת, הסעיף בחוק ההתנתקות שביטל זכויות למקרקעין בשטח שפונה - לא יחול על זכויות שיגובשו בשטח החל מרגע אישור הצעת החוק.

פינוי חומש, 24 דצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
פינוי חומש, 24 דצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

ביטול חוק ההתנתקות מיועד בין היתר להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבת חומש, שנמצאים במאחז בניגוד לחוק - לאחר שפונה במסגרת התכנית בשנת 2005. בעבר פינו ממשלות ישראל את תלמידי הישיבה אך כעת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים של הליכוד והציונות הדתית, הממשלה הסדירה את מעמד הישיבה במאחז באמצעות החקיקה.

"נאבקנו בשם כל עם ישראל לתקן את הפשע הזה", אמר בתום ההצבעה ראש המועצה האזורית שומרון ומגורש משא -נור יוסי דגן, שהיה ממובילי המאבק לביטול החוק. "אנחנו מתקדמים הלילה שלב משמעותי אחרי 17 שנות מאבק. אנחנו מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"מדינת ישראל התחילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש", אדלשטיין/ראובן קסטרו

"זה יום גדול למדינת ישראל", טענה בתום ההצבעה גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק. "היום אנחנו זוכים לממש את רעיון חומש תחילה - הרעיון של השיבה לארץ האהובה שננטשה ולישובים שנעקרו והוחרבו". גם חבר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב לתוצאות ההצבעה, וטען כי "17 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד בו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך טענה כי אסור "לנוח על זרי הדפנה", והוסיפה כי "עלינו להסתער כבר מחר על שתי המשימות הבאות שמונחות לפתחנו: הקמתם מחדש של ארבעת הישובים שפונו בצפון השומרון, ושיבה הביתה גם לחבל קטיף שננטש באיוולת איומה והפך לקן טרור".

תנועת שלום עכשיו הגיבה גם היא לתוצאות ההצבעה."ממשלת ארץ ישראל השלמה מביאה לחורבן הבית. עכשיו כבר ברור שלצד ההפיכה המשטרית, מתחוללת הפיכה מסוכנת שתביא להעמקת הכיבוש ולהבערת השטח", נמסר מטעמה. "במקום לפרק את חומש עם ולעצור את ההפקרות הביטחונית, הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה מטביעה אותנו בבוץ. זו תהיה בכייה לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully