וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים עוצרים את המחאה: "נותנים הזדמנות למהלך ההידברות"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 16:48

מובילי מחאת "אחים לנשק - מחאת המילואימניקים" הודיעו כי יפסיקו את פעולות המחאה נגד המהפכה המשפטית. עם זאת, הדגישו כי "המחאה תתחדש מידית אם יתברר שמתן הזמן להידברות מנוצל בציניות"

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

מנהיגי מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית הודיעו היום (שלישי) על הפסקת פעילות המחאה, זאת בעקבות הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית החקיקה ותחילת תהליך ההדברות על מתווה פשרה.

"אנחנו - כמו רוב העם - לא מאמינים למילים, לא מאמינים שיש כוונה אמיתית להגיע להסכמה רחבה. אנחנו מאמינם רק למעשים. יחד עם זאת, כמתנדבי מילואים ערכיים שהובילו את המדינה בכל פעם שהמדינה קראה לנו, ולאחר חשיבה מעמיקה ואחריות לאומית לאחדות העם, מתוך רצון ליישר קו עם ארגוני המחאה בדגש על ההסתדרות וראשי המשק - החלטנו לתת הזדמנות למהלך ההידברות", כתבו בהודעתם.

עם זאת, מנהיגי המחאה ציינו כי הם ערוכים לחדש את המחאה בכל רגע אם המגעים שמנהל הדרג הפוליטי לא יצלחו. "המחאה תתחדש מידית אם יתברר שמתן הזמן להידברות מנוצל בציניות", מסרו.

מובילי מחאת המילואימניקים בהצהרה לתקשורת 21 במרץ 2023. ניב אהרונסון
מסיבת עיתונאים של מובילי מחאת המילואימניקים/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום הודיעו מובילי מחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית כי יחזרו לשורות הטייסות, לאימונים ולכשירות מבצעית. קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר, וממובילי המאבק של משרתי המילואים נגד המהפכה המשפטית, אמר כי הודעתו של נתניהו "משפיעה עלינו. מבחינתו הרעיון היה אמיתי, אבל כעת כשיש עצירה - ברור שאנחנו חוזרים לטייסות, חוזרים להתאמן".

בדומה למחאת המילואימניקים, הבכיר לשעבר טען כי המאבק עוד לא תם וכי המוחים "ישנים עם נעליים", מה שמבטא מצב של כוננות לקראת חזרה למאבק. "האמון בקברניטים המדיניים לא השתפר", הסביר", הנאום אתמול היה נאום לא מעודד איחוד ופיוס. הוא פשוט הודיע על עצירה. אבל יש לנו אמון מלא בקברניטים הצבאיים, במפקד חיל האוויר וברמטכ"ל".

בהצהרתו אמש הודיע נתניהו כי "מתוך הרצון למנוע את הקרע בעם", הוא החליט לעכב את ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הוא טען כי מטרת העיכוב היא להגיע להסכמה רחבה לקראת החקיקה במהלך המושב הבא של הכנסת. "כך או כך נביא רפורמה שתחזיר איזון שאבד בין הרשויות", ציין.

לאחר שנתניהו הודיע על השהיית החקיקה, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח איתו ועם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ והודיע כי הוא מעוניין להתחיל בתהליך הידברות. בעקבות זאת, גנץ ולפיד הודיעו כי מינו צוותי הידברות שייצגו את המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully