וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הטייסים: "חוזרים להתאמן, אבל נשארים עם עין אחת פקוחה"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 11:02

קצין בכיר לשעבר ואחד ממובילי מאבק טייסות המילואים אמר כי השהיית החקיקה משמעותה חזרה לאימונים ולכשירות מבצעית. עם זאת, הדגיש כי משרתי המילואים "ישנים עם נעליים" כיוון שהאמון בפוליטיקאים לא השתפר: "נגן על הדמוקרטיה"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

מובילי מחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית הודיעו הבוקר (שלישי) כי יחזרו לשורות הטייסות, לאימונים ולכשירות מבצעית, זאת שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על השהיית החקיקה.

קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר, וממובילי המאבק של משרתי המילואים נגד המהפכה המשפטית, אמר כי הודעתו של נתניהו "משפיעה עלינו. מבחינתו הרעיון היה אמיתי, אבל כעת כשיש עצירה - ברור שאנחנו חוזרים לטייסות, חוזרים להתאמן".

מנגד, הוא טען כי המאבק עוד לא תם וכי המוחים "ישנים עם נעליים", מה שמבטא מצב של כוננות לקראת חזרה למאבק. "האמון בקברניטים המדיניים לא השתפר", הסביר", הנאום אתמול היה נאום לא מעודד איחוד ופיוס. הוא פשוט הודיע על עצירה. אבל יש לנו אמון מלא בקברניטים הצבאיים, במפקד חיל האוויר וברמטכ"ל".

מטוס F15, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
מטוס F15, בסיס חצרים/ראובן קסטרו

בעניין המשך המחאה, אמר הבכיר לשעבר: "הרעיון היה שאת המעט זמן שיש לי בשבוע למילואים - אני אשקיע רגע במחאה. אני מניח שגם זה ישתנה, לכן רובנו המכריע חוזרים לטייסות. חוזרים להילחם על מה שצריך להגן - על המדינה, אבל שומרים עין אחת פקוחה להגן על הדמוקרטיה".

הקצין הבכיר נשאל האם ישנם טייסים במילואים שבכל זאת לא יגיעו לשירות בטייסות, חרף ההודעה של נתניהו על עצירת תהליך החקיקה. "אם יש כאלה? יכול להיות. אני לא מדבר עם כולם. רובנו המכריע גם מראש וזה כולל אותי אמרנו שנחליט אחרי קריאה שלישית וחלק אמרו אחרי בג"ץ. מראש אמרנו ששבועיים נהיה ברחוב במקום בטייסת ולכן בהגדרה הקו האדום שהציבו רבים מאיתנו טרם נחצה".

הקצין הבכיר התייחס לביקורת שהשמיע אתמול בריאיון ברדיו FM103 איש צוות קרקע במילואים מאחת הטייסות נגד מחאת צוותי האוויר ואמר: "ברור שיש לנו עבודה בתוך חיל האוויר. נקיים שיחות עם כל מי שצריך. נסביר על מה על מה נלחמנו. נדבר על רוח צה"ל וערכי צה"ל והלכידות הנדרשת ואני מקווה נצליח לאחד את השורות".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל בתגובה ראשונה להדחת גלנט: "אני אחראי, אין מקום בצה"ל לסרבנות"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה קרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בהצהרתו אמש הודיע נתניהו כי "מתוך הרצון למנוע את הקרע בעם", הוא החליט לעכב את ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הוא טען כי מטרת העיכוב היא להגיע להסכמה רחבה לקראת החקיקה במהלך המושב הבא של הכנסת. "כך או כך נביא רפורמה שתחזיר איזון שאבד בין הרשויות", ציין.

לאחר שנתניהו הודיע על השהיית החקיקה, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח איתו ועם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ והודיע כי הוא מעוניין להתחיל בתהליך הידברות. בעקבות זאת, גנץ ולפיד הודיעו כי מינו צוותי הידברות שייצגו את המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully