וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה: אליאן גונזלס, שניצל לפני 20 שנה בלב ים בדרך לארה"ב, נבחר לחבר פרלמנט

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 13:40

הילד הקובני הגיע לדרום פלורידה ב-1999 בגיל שש - ומצא את עצמו במרכז קרב משמורת בינלאומי בין אביו בקובה למשפחתו במיאמי. העימות הוביל אז למשבר דיפלומטי בין קובה לארצות הברית

470 החברים באספה הלאומית בקובה נבחרו אתמול (שני), ובהם נכלל אליאן גונזלס ברוטונס, הילד הקובני שהגיע לדרום פלורידה ב-1999 בגיל שש - ומצא את עצמו במרכז קרב משמורת בינלאומי בין אביו בקובה למשפחתו במיאמי. העימות הוביל אז למשבר דיפלומטי בין קובה לארצות הברית.

ב-25 בנובמבר, 1999, אליאן בן השש נמצא על ידי דייגים כשהוא צף על גבי צמיג במרחק כחמישה קילומטרים מחוף פורט לודרדייל. אמו, אליזבת בורוטונס, ו-11 אנשים נוספים מתו במסע בים מקובה לארצות הברית כשסירתם התהפכה. אליאן, הניצול היחיד, שהה בים במשך יומיים

אליאן גונזלס בפשיטה של סוכני FBI. רויטרס
הפשיטה של סוכני FBI/רויטרס
אליאן גונזלס. טוויטר, צילום מסך
אליאן גונזלס/צילום מסך, טוויטר

דוד של אליאן, לזרו גונזלס, וקרובי משפחה נוספים, קיבלו את הילד בברכה במיאמי וניסו לקבל עליו משמורת. בינואר 2000, שירות ההגירה האמריקני (INS ) הודיע כי אביו של אליאן, חואן מיגל שגר בקובה, יקבל את המשמורת. באפריל באותה שנה, קרובי משפחתו של אליאן בפלורידה סרבו להעבירו לאב. סוכנים פדרליים פשטו על בית הדוד במיאמי ולקחו את הילד. אליאן אוחד עם אביו לאחר כמה שעות.

הסכסוך המשפחתי גרם למתיחות בין קובה לארצות הברית. נשיא קובה דאז פידל קסטרו הוביל מחאות מול שגרירות ארצות הברית בהוואנה בדרישה להחזרת אליאן לאי. מנהיגים קובנים שנמלטו ממנה נשבעו מנגד שלא יאפשרו את השבת הילד למדינה דיקטטורית.

בסופו של דבר, בית המשפט העליון דחה את הבקשה של משפחת אליאן במיאמי לקבל משמורת. ביוני 2000, אליאן ואביו שבו לקובה. אליאן התקבל בקובה על ידי הנשיא קסטרו, שהיה גם אורח הכבוד ביום הולדתו השביעי. השניים נשארו קרובים במשך כל חייו של קסטרו. ב-2008, אליאן הצטרף לליגה הקומוניסטית הצעירה של קובה בגיל 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully