וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתו של אליאן גונזלס הפך למוזיאון

22.10.2001 / 15:52

הילד הקובני שהגיע בסירת פליטים לארה"ב עמד במרכזו של עימות בין קובה לארה"ב; אביו דרש את החזרתו, ולבסוף פרצו סוכנים פדרליים לבית ולכדו את הילד; "זה מקרה היסטורי", אמר דודו

קרובי משפחתו של אליאן גונזלס, הילד הקובני שעמד במרכזו של עימות בין קובה לארה"ב לפני שנתיים, הפכו את ביתו במיאמי למוזיאון.

בבית, במחוז הוואנה הקטנה, מוצגים לראווה צעצועים ובגדים של אליאן, וגם צילומים מחמשת החודשים בהם שהה בבית, כולל הצילום הדרמטי של הרגע שבו הוא נחטף על ידי סוכנים פדרליים.

אליאן, שהיה בעת הפרשה בן חמש, נמצא על החוף של פלורידה לאחר שסירת הפליטים שבה שט טבעה. אמו, שניסתה להביא אותו לארה"ב בניסיון לזכות בחיים טובים יותר, מתה תוך כדי המסע.

המאבק על המשמורת החוקית החל ואליאן הפך סמל לגולים הקובניים במיאמי. אלפי גולים התאספו סביב ביתו ומשפחתו של אליאן בניסיון להשאיר אותו בארה"ב, ובקובה נערכו הפגנות ענק במהלכן הואשמה ארה"ב בחטיפה והמפגינים דרשו את החזרתו של אליאן.

הפרשה הסתיימה לאחר שסוכנים פדרליים פשטו על הבית לפנות בוקר ולכדו את אליאן. בית המשפט העליון פסק שהוא יוחזר לקובה יחד עם אביו.

"זה היה מקרה היסטורי", אמר דודו של אליאן, דלפין גונזלס, לבי.בי.סי. "רצינו לשמר את הזיכרון ואת התקווה שיום אחד אליאן יחיה בחופשיות", הוסיף. כל הרהיטים הוצאו מהבית במיאמי ועל הקירות הותקנו מדפים עליהן מוצגות מזכרות מהפרשה. על דלת חדר השינה, שם התחבא אליאן ונתפס על ידי הסוכנים, נראים חורים שנגרמו במהלך הפשיטה. גם חדר השינה אליאן נשמר כמו שהיה, עם מיטתו בצורת מכונית מירוץ. אופניו והגלגיליות שלו מוצגות לראווה, וגם כרזה עם תמונתו שמתארת אותו כ"ילד פלא".

מוקדם יותר השנה, שליט קובה, פידל קסטרו, פתח מוזיאון משלו בקרדנס, עירו של אליאן, ובה מוצגת גרסת קובה לסיפור. מאז שחזר לקובה, אליאן חי עם אביו ואימו החורגת, שמשתדלים שלא לחשוף אותו לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully