וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי ששב הביתה: אליאן גונזלס מרגיש טוב

27.6.2001 / 22:18

ב-28 ליוני לפני שנה התאחד הילד הקובני עם אביו בתום מאבק משפטי מתוקשר עם קרובי המשפחה במיאמי; האב: חזרנו לשגרה, אליאן לא סובל מטראומה ולא פוחד ממים, רק ממצלמות טלוויזיה

שנה לאחר חזרתו לקובה, הילד אליאן גונזלס בן השבע מרגיש טוב ואינו סובל משום נזק פסיכולוגי נראה לעין, בעקבות הטראומה שעבר סביב המאבק על אחזקתו. כך טוען היום אביו, חואן מיגל גונזלס בראיון לתוכנית "היום" של רשת אן.בי.סי האמריקאית.

"שנה לאחר כל האירועים הללו חזרו חיי המשפחה לשגרה, אני מרגיש טוב, והמשפחה מאוד מאושרת", אמר האב בראיון יום השנה הראשון לחזרת בנו לזרועותיו, שיחול מחר (ה-28 ביוני). במהלך הראיון הוצגו צילומים של הילד צוחק ומשחק עם חבריו בבית הספר בקובה, שם הוא נחשב לגיבור לאומי.

אליאן נמצא כשהוא צף על פנימית של אבוב ב-25 בנובמבר 99' מול חופי פלורידה, ארצות הברית, לאחר שספינת המהגרים הבלתי חוקיים שניסו להגיע מקובה לארצות הברית טבעה. באסון מתה אמו יחד עם עשרה מהגרים קובנים נוספים. קרוביו של אליאן במיאמי לקחו את הילד תחת חסותם, וסרבו להשיבו לאביו, בטענה כי הוא ינוצל ככלי פוליטי בידי נשיא קובה, פידל קסטרו.

הפרשה הפכה למאבק משפטי סוער בין האב לקרובי משפחתו במיאמי, שהגיע עד לבית המשפט העליון בארצות הברית. לאחר שבית המשפט פסק כי על הילד לחזור לאביו, נאלצה המשטרה האמריקאית לחטוף אותו בכוח מבית קרוביו, במבצע משטרתי שתמונות ממנו שודרו בכל העולם. לאחר מכן הוטס אליאן לוושינגטון שם התאחד עם אביו, סבתו ואחיו החורג. לפני שבועיים נולד לו אח חורג נוסף.

גונזלס לא הביע בראיון חרטה על המאבק שניהל עם קרוביו האמריקאים, וסיפר כי במהלך הפגישה הראשונה עם בנו הוא התמוטט מרוב סערת הרגשות, ונזקק לעזרה כדי לשוב ולעמוד על רגליו. לדבריו, אחת מדאגותיו כהורה היא לא לגונן על בנו יתר על המידה. לדבריו, הילד אינו חושש ממים למרות הטרגדיה שחווה, והפחד היחיד של אליאן הוא ממצלמות טלוויזיה, שהציקו לו במהלך המאבק המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully