וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי עוקב מקרוב אחרי המחאות בישראל: "מקווים שזה לא ייפתר בקרוב"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 12:01

ערוצי הטלוויזיה הערביים סיקרו מסביב לשעון את האירועים הדרמטיים במדינה, כשבאל-מנאר של חיזבאללה תיארו את ישראל כ"משותקת". פלסטינים וכמה מאזרחי המדינות השכנות לא הסתירו את שמחתם לצד חשש מהרפתקאות צבאיות שיסיטו מהמשבר: "תחילת הסוף של ישראל, אינשאללה"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

העולם הערבי עקב מקרוב אחרי המחאות בישראל סביב המהפכה המשפטית, וערוצי הטלוויזיה סיקרו את האירועים הדרמטיים ללא הפסקה. ערוץ אל-ג'זירה הקטארי היה פרוס במוקדי ההפגנות השונים, וערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווח על "שיתוק מוחלט" שחווה ישראל בשל השביתות הנרחבות שהוכרזו אתמול, בטרם הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת החקיקה.

חלקים בעולם הערבי מקווים שההפגנות יובילו לחילופי השלטון, בעוד שאחרים מקווים להשלכות מרחיקות יתר עבור עתידה של מדינת ישראל. טלאל עוכל, פרשן פוליטי מרצועת עזה, אמר כי המשבר בישראל גרם לנחת בקרב הפלסטינים. "אנחנו מקווים שזה לא ייפתר בקרוב, ואנחנו מקווים שזה יסלים ויחריף", אמר. "אבל יש גם חשש, שהם עשויים לצאת להרפתקאות צבאיות או למלחמות כדי להימלט מהמשבר הפנימי".

סיקור ברשת של אל-ג'זירה של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל, 27 במרץ 2023. אל-ג'זירה, צילום מסך
סיקור ברשת של אל-ג'זירה של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל, 27 במרץ 2023/צילום מסך, אל-ג'זירה

נאל מקדאד, בן 43 מעזה, אמר כי "הפילוג הוא יציר כפיהם ועכשיו הוא רודף אותם". הוא מקווה שזה יקל מהלחץ המופעל על הפלסטינים לאור ההסלמה האחרונה בגדה.

חלק מהפלסטינים השוו את הפילוג בישראל לפילוג הפנימי שלהם בין חמאס, השולט בעזה, לפתח השולט בגדה, שלטענתם מעודדת ישראל כדי לפגוע בשאיפותיהם הלאומיות. "מה שקורה עכשיו בישראל - זה מגיע להם. כמו שהם פילגו אותנו, עכשיו הם מפולגים", אמר האני אבו תרביש, גם הוא מעזה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 27 במרץ 2023. רויטרס
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 27 במרץ 2023/רויטרס

"כאזרח ערבי, אני חושב שזאת תחילת הסוף של ישראל, אינשאללה", אמר קוסאי אל-קוסאי, אזרח ירדן. "אני לא רוצה לומר שאני שמח, אבל אני באמת שמח שזה קורה שם".

למרות הסכם השלום עם ישראל, ירדנים רבים מתנגדים לנורמליזציה. החודש הצביע הפרלמנט בעד החזרת השגריר בעקבות ההסלמה האחרונה בגדה, אך מדובר בצעד סמלי משום שההחלטה נמצאת בידי המלך.

"מה שקורה זה ללא ספק חדשות טובות עבור כל ערבי", אמר עבד לטיף, בן 39 מסוריה, שעדיין חולמת על החזרת רמת הגולן.

באיחוד האמירויות הערביות, הפרשן הפוליטי עבד אל-חאלק עבדאללה אמר כי המשבר הפנימי בישראל לא משפיע על היחסים בין המדינות, אך הוסיף כי "הצהרות גזעניות" האחרונות מעוררות דאגה. הוא התייחס לדבריו של השר בצלאל סמוטריץ' על "מחיקת" חווארה ועל כך שאין עם פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully