וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עדיין מחכה - בנט נפגש עם נשיא האמירויות בפעם הרביעית

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 22:46

רה"מ לשעבר בנט שוחח עם השייח' בן זאיד בין היתר בנושא ההפגנות בישראל, ואמר לו שהוא מקווה שהיחסים בין המדינות יתחזקו גם תחת הממשלה הנוכחית בישראל. נתניהו היה אמור לבקר באבו דאבי בינואר - אך ביקורו בוטל, ומאז לא נקבע מועד חדש

הנשיא הרצוג במהלך פגישתו עם השייח' בן זאיד (צילום: איתי בית און)/מעריב

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט פגש הערב (שני) את נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, באבו דאבי - בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הוזמן לפגישה רשמית. גורם שמעורה בפרטי הפגישה אמר כי היא נמשכה כמעט שלוש שעות. זו הפגישה הרביעית בין בנט לבן-זאיד בשנה וחצי. ראש הממשלה נתניהו היה אמור לבקר באבו דאבי בינואר אך ביקורו בוטל ומאז לא נקבע מועד חדש.

בנט פגש את בן זאיד בארמונו בבירת איחוד האמירויות, ושוחח עמו על חיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות. במהלך הפגישה בנט אמר לנשיא איחוד האמירויות כי הוא מקווה שהיחסים בין המדינות יתחזקו גם תחת הממשלה הנוכחית בישראל.

השניים שוחחו על ההתפתחויות בישראל סביב המחאה נגד המהפכה המשפטית. בנט אמר לבן-זאיד כי לדעתו המדינה דווקא תתחזק בעקבות האירועים וכי ההפגנות היו "סימן של חברה ישראלית חפצת חיים".

נפתלי בנט נפגש עם מנהיג האמירויות השייח מוחמד בן זיאד, בארמונו באבו דאבי, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
בנט ונשיא איחוד האמירויות, הערב/אתר רשמי, ללא

במהלך היום קיים ראש הממשלה לשעבר בנט סדרה של חמש פגישות עם ראשי הממשל והכלכלה האמירתי, בין השאר עם השייח' חלדון אל מובארק, מנכ"ל מובאדלה, ושייח חמד בן זאיד אאל נהיאן, חבר המועצה המבצעת של אבו דאבי.

בשבוע שעבר, נשיא סוריה בשאר אסד הגיע לביקור רשמי באיחוד האמירויות הערביות, בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה לפני 12 שנה. בן זאיד קיבל את פניהם של הזוג אסד בנמל התעופה, והם זכו למשמר כבוד.

שר החוץ של איחוד האמירויות הצטרף למכתב של מדינות המפרץ לצד סעודיה, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר, שגינו בפני שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן את אמירות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על כך ש"אין כזה דבר עם פלסטיני" וכי "צריך למחוק את חווארה". "אנחנו קוראים לממשל ביידן להגיב לצעדים ולהצהרות של ממשלת ישראל נגד העם הפלסטיני", הם כתבו לבלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully