וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הודעת נתניהו: יו"ר ההסתדרות הודיע על הפסקת השביתה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 21:02

10 שעות לאחר שהכריז על שביתה בעקבות קידום המהפכה המשפטית, ארנון בר דוד הכריז על הפסקת השביתה במשק בעקבות הודעת נתניהו כי הוא משהה את החקיקה. גם השלטון המקומי, נתב"ג והאוניברסיטאות הודיעו על ביטול השביתה. המשמעות - הפעילות תשוב לסדרה

בווידאו: יו"ר ההסתדרות מכריז על שביתה במשק בעקבות הדחת שר הביטחון/יותם רונן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע הערב (שני) על ביטול השביתה במשק לאחר הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא משהה את חקיקת המהפכה המשפטית. גם השלטון המקומי בראשות חיים ביבס, מבכירי הליכוד, הכריז על ביטול השביתה כמו גם ועד העובדים ברשות שדות התעופה, שהורה להשיב לפעילות רגילה את נמל התעופה בן גוריון וגם הלימודים באוניברסיטאות יתקיימו מחר.

"אני מברך את ראש הממשלה על עצירת תהליך החקיקה ועל הבחירה באחדות העם", אמר בר דוד. "אני אהיה הראשון לסייע לראש הממשלה נתניהו, בהובלת משא ומתן ליצירת רפורמה אשר תנוסח בהסכמה משותפת בין הצדדים, ותביא לאיחוד הקרעים בעם. אני קורא לכל חבריי בממשלה ובכנסת, משמאל ומימין, השאירו את האגו בצד וראו את טובת העם ואת עתיד החברה הישראלית לנגד עיניכם. במשמרת שלנו מתרחש אירוע, מהגדולים והקשים בתולדות העם, ועל כולנו לגלות אחריות ומנהיגות למען עתיד ילדינו".

גם בשלטון המקומי כאמור הודיעו על ביטול השביתה. "ראש הממשלה קיבל את ההחלטה הנכונה. עם השהיית החקיקה, זה הזמן לאיחוי הקרעים שנפערו בעם ולהליך הידברות שיביא להסכמות נרחבות. שמירה על אחדות עם ישראל וביטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר", אמר יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. בנוסף, ההסתדרות הרפואית הודיעה גם כן על הפסקת השביתה והפעילות בבתי החולים תשוב לסדרה.

ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, בכנס אלי הורביץ. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
יו"ר ההסתדרות בר דוד/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

נתניהו לא הזכיר את ההסכם עם בן גביר או את פיטורי גלנט - אך הזכיר את מכתבו של בני גנץ, שקרא "להתחייב להיכנס בתום לב להידברות על כלל הסוגיות". לדבריו של נתניהו, "אני יודע שיש עוד אנשים שתומכים בגישה הזאת ואני מושיט את ידי להם".

הוא הדגיש כי הוא השהה את החקיקה "אחרי שקיבלתי את הסכמתם של רוב חבריי". הוא המשיך, "אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנדרשים למערכת המשפט. הסכמה רחבה זו מטרה ראויה מאין כמוה".

בקרב מובילי המחאה לא מקבלים את דברי נתניהו והודיעו כי המחאה תימשך. "ההודעות של ראש הממשלה ושותפיו הקיצוניים הן הודאה על כוונתם לשוב ולחוקק את חוקי הדיקטטורה במושב הבא, ובכך לפגוע בכלכלה ובביטחון המדינה. כל עוד החקיקה תימשך ולא תיגנז אנחנו נהיה ברחובות. זהו עוד ניסיון להחליש את המחאה כדי לחוקק דיקטטורה. כמו שאמרנו מהרגע הראשון, כל עוד החקיקה לא נגנזת ומוסכם שלא תהיה חקיקה חד צדדית, אלא רק בהסכמה רחבה נמשיך במחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully