וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגה-שביתה" בגרמניה: מיליוני נוסעים מתמודדים עם שיבושים בתחבורה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 12:36

עובדי שדות התעופה, נמלי הים, הרכבות, האוטובוסים והרכבת התחתית ברחבי המדינה צייתו לקריאת האיגודים לשבות במשך 24 שעות: "מאבק עבודה ללא השלכות בשטח הוא חסר משמעות"

ציבור הנוסעים בגרמניה מתכונן לשיבושים קשים בתחבורה היום (שני), על רקע שביתה גדולה של עובדי מגזר התחבורה שדורשים העלאה בשכר לאור האינפלציה הגואה (8.7% בפברואר).

עובדי שדות התעופה, נמלי הים, הרכבות, האוטובוסים והרכבת התחתית ברחבי גרמניה צייתו לקריאת האיגודים ורדי ו-EVG לשבות היום במשך 24 שעות. "מאבק עבודה ללא השלכות בשטח הוא חסר משמעות", אמר יו"ר ורדי פרנק ורנקה לערוץ "פניקס". הוא הודה כי השביתה תפגע בנוסעים רבים, כמו גם בנופשים, "אך עדיף יום אחד של לחץ עם סיכוי להגיע להסכם, משבועות של שביתה".

שר התחבורה וולקר ויסינג הורה למדינות לבטל את המגבלות על משלוחי גז במשאיות ביום ראשון וביקש משדות תעופה לאפשר המראות ונחיתות מאוחר בלילה, "כדי שנוסעים יוכלו להגיע ליעדם".

שביתה בשדה תעופה במינכן. רויטרס
שביתה בשדה תעופה במינכן/רויטרס
שביתה בגרמניה. רויטרס
עובדים שובתים בגרמניה/רויטרס
שביתה בגרמניה. רויטרס
עובדים שובתים בגרמניה/רויטרס

האיגוד המקצועי ורדי מייצג 2.5 מיליון עובדים במגזר הציבורי, ואילו EVG מייצג 230 אלף עובדי רכבות ואוטובוסים. ורדי דורש העלאה של 10.5% בשכר החודשי ו-EVG - של 12%. המעסיקים, בחלקם הגדול חברות ממלכתיות וציבוריות, סרבו עד כה לדרישות ומציעות במקום העלאה של 5% עם שני מענקים חד-פעמיים השנה ובשנהה באה, בסך אלף דולר.

חברת הרכבות דויטשה באן (DB), שבבעלות המדינה, עצרה את כל הקווים לטווח ארוך וקווים אזוריים רבים. איגוד שדות התעופה הגרמני העריך כי כ-380 אלף נוסעים יושפעו מהשביתה.

ה"מגה-שביתה", כפי שהתקשורת המקומית מכנה אותה, באה בעקבות פעולות אחרות במגזרים אחרים בכלכלה הגדולה באירופה, כולל בשירותי הדואר. עובדי הדואר קיבלו העלאה חודשית במרץ בסך 11.5%, ובנובמבר איגוד העובדים הגדול במדינה, IG מטאל, השיג לארבעת מיליון חבריו העלאה של 8.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully