וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות אקדמאיים, רופאים ורשויות מקומיות; המשק יושבת במחאה על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 6:59

לאחר הדחת שר הביטחון, ראשי האוניברסיטאות הודיעו על עצירת הלימודים עד להודעה חדשה. גם ראשי רשויות ישבתו, וחלקם אף יגיעו להפגין מול מעון רה"מ בירושלים. אליהם יצטרפו עשרות רופאים מבתי חולים ברחבי הארץ, שקוראים לעצור את החקיקה

בווידאו: אלפי סטודנטים ברחבי הארץ מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט/יואב איתיאל, יניר יגנה, היב אהרונסון

בתום ישיבה מיוחדת שקיימו אמש (ראשון) ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל, אחרי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, הוחלט כי כלל האוניברסיטאות ייעצרו היום את הלימודים. "הליך החקיקה חותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה", נכתב בהודעה המוסדות האקדמאים. "אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקואליציה, לעצור את החקיקה לאלתר ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב".

להחלטה על עצירת הלימודים באוניברסיטאות הצטרפו מכללות רבות ברחבי הארץ, בהן המכללה האקדמית ספיר, בצלאל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, מכללת רופין, מכללת תל חי, שנקר והמכללה למנהל.

פרופסור דניאל חיימוביץ', נשיא אוניברסיטת בן גוריון, אמר על ההחלטה: "יש רגעים בחייה של אומה שבהם אין מקום לשיקולים ואינטרסים, אלא רק טובתה של המדינה וטובתו של העם. בחרנו בצעד דרמטי של הפסקת לימודים בכל האוניברסיטאות, בתקווה שהדבר יביא לעצירת ההידרדרות במדרון התלול ושכל נבחרי הציבור שלנו, ישבו, ידברו ויצרו קו פעולה מוסכם. יש לנו עם אחד, מדינה אחת ועתיד משותף אחד בלבד".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון ת"א, 25 במרץ 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
סטודנטים מפגינים נגד המהפכה המשפטית, 25 במרץ 2023/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית הוסיף כי "המצב שאליו הגענו, לפיו השיקולים הפוליטיים גוברים על שיקולי טובת המדינה פשוט אינו מתקבל על הדעת. קראנו במשך תקופה ארוכה לעצור את מהלך החקיקה לצרכי הידברות אבל הערב אנו מבינים שנדרשים מהלכים חסרי תקדים ודרמטיים כדי לעצור את המצב שאליו הגענו".

בבית הספר לאמנות בצלאל פורסמה ההודעה: "לקהילת בצלאל שלום, בהמשך לעצירת הלימודים ביום חמישי האחרון, ובתגובה לאירועים במדינה, הלימודים בבצלאל לא יתקיימו החל מהיום". גם המכללה למנהל הודיעה על הצטרפות למחאה, ובהודעה שמסרה נכתב כי "לאור האירועים האחרונים וחציית קו אדום נוסף, שמשמעותם הכוללת היא פגיעה אנושה במרקם הדמוקרטי והחברתי של המדינה, המכללה למנהל תשבית את הלימודים החל ממחר בבוקר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בנוסף נמסר כי ראשי רשויות מקומיות מכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל יפתחו החל ממחר בבוקר בשביתת רעב בירושלים מול משרד ראש הממשלה, בדרישה "לעצור את המשבר העצום והאסון שישראל דוהרת אליו, למנוע את הפגיעה בבטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם".

בהודעת ראשי הרשויות נכתב כי הם "קוראים לעצור את מרוץ החקיקה, לקיים הליך הידברות ולאפשר למדינה להתמודד מול האתגרים הביטחוניים האדירים הניצבים מולה. אנו דורשים מהממשלה, ערב חג הפסח והימים הלאומיים, למנוע את הפגיעה בבטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם".

בין ראשי הערים שישתתפו באוהל המחאה מחר בשעה 12:00 מול בית ראש הממשלה נכללים משה פדלון מהרצליה, אושרת גני גונן מדרום השרון, רפי סער מכפר סבא,רותם ידלין מגזר,ערן דורון מרמת נגב ושושי כחלון כפר יונה ורבים נוספים. ראשי הרשויות מסרו כי "לנוכח צו השעה והודעת ההסתדרות הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי, יקיימו מחר בשעה 11:00 דיון חירום בנושא הצטרפות להשבתת המשק".

הפגנה של של רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית, מוזיאון ת"א, 16 במרץ 2023. ראובן קסטרו
לא יגיעו לעבודה "בשל מחלה". מחאת הרופאים/ראובן קסטרו

עשרות רופאים מבתי חולים בארץ, ובעיקר מבית החולים איכילוב, הודיעו שלא יגיעו לעבודה בשל מחלה. הרופאים הצטרפו לקבוצת וואטסאפ בשם "לא מרגישים טוב לדמוקרטיה 27.3.23", והודיעו שהם מתכננים להצטרף לשובתים. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית הודיע כי הוא יכנס ישיבת חירום מחר בשעה 08:30 על מנת לדון בהמשך הצעדים לנוכח המצב.

גם ההסתדרות צפויה להודיע על השבתת המשק בעקבות הדחת שר הביטחון יואב גלנט. לפי הודעת ההסתדרות, יו"ר הארגון ארנון בר-דוד, "קיבל בתדהמה את הודעת ראש הממשלה נתניהו על פיטוריו של שר הביטחון". הוא הודיע כי יכנס מחר בבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת במעמד ראשי המשק, ראשי המגזר העסקי וראשי איגודים מקצועיים, ועדים וחברי הנהגת ההסתדרות, ובה ימסור "הצהרה דרמטית". גורמים בהסתדרות מסרו שפיטורי גלנט "שברו" את בר דוד. במסיבת העיתונאים מחר ינכחו ראשי הבנקים וחברי פורום העסקים שמוביל הראל ויזל. לדבריהם, הם נערכים להשבתה כללית של המשק בימים הקרובים.

גם מארגנות מחאת הנשים "בונות אלטרנטיבה" הצטרפו לשובתות. בהודעתן נאמר: "אנחנו בבונות אלטרנטיבה מוציאות את הנשים מהבית מחר ועוצרות את המשק. מחר תתקיים שביתת הנשים הגדולה ביותר במשק. הקואליציה איבדה את הבלמים, לא ניתן יד לדיקטטורה. אנו קוראות מכאן לכל הנשים לעצור את השגרה ולצאת לרחובות".

גם מועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזה על שביתה בחטיבות ובתיכונים במהלך היום, בקריאה לנבחרי הציבור "לעצור את החקיקה ולהתכנס להידברות באופן מיידי". עם זאת, במשרד החינוך הבהירו כי המוסדות יפעלו כרגיל. "כתלמידים וכאזרחים, אנו מודאגים מהמצב במדינה ומתוך שליחות ערכית, אנו קוראים לשמירה על אחדות העם", אמר יו"ר מועצת התלמידים הארצית רן שי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully