וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחד ורימה - כדי לנצח בבחירות: כתב אישום נגד ראש עיריית קריית מוצקין

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 22:23

לפי כתב האישום, ראש העירייה חיים צורי ביצע את העבירות בעת שהתמודד לבחירות, בהן בין היתר שיחד את אחד התושבים שהיה פעיל בסיעה המתחרה על מנת לקבל מידע אודותיה. בהמשך, השתמש בנתוני התושבים לצורך ניתוחם הפוליטי, תוך שימוש בכספי העירייה. הוגשה בקשה להשעייתו

בווידאו: הקרטל של אבו לטיף: עשרות חשודים בפרשת שוחד במשרד הביטחון/דוברות משטרת ישראל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי הנאשם בעבירות שוחד ומרמה. עוד הוגשו כתבי אישום נגד שני בעלי תפקידים בעירייה שהיו מקורבים לצורי, וכן נגד תושב העיר.

כתב האישום מיייחס לצורי שני אישומים שונים. לפי כתב האישום הראשון, מואשם צורי בלקיחת שוחד יחד עם יוסי דואק, בעל מקומון באזור הקריות ומי ששימש כממלא מקום ראש העירייה ונחשב כמקורב לו. לפי הנטען, במהלך שנת 2017 פנו צורי ודואק לדובי שפיגלר, תושב העיר שהיה באותה העת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שמתמודדת בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי, והציעו לו ולרעייתו עבודה במסגרות העירייה. זאת, בתמורה להעברת מידע ותכנים מתוך קבוצת וואטסאפ של פעילי סיעת רוח חדשה. זאת, תוך ניצול כוח משרתו של צורי על מנת להביא להעסקתם של שפיגלר ואשתו.

לפי כתב האישום השני, נאשם צורי בפגיעה בפרטיות תושבי העיר שלא כדין, זאת לאחר שהשתמש בידיעות על ענייניהם שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף - לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים. לפי האישום, נעשה שימוש בנתונים אלה על מנת לאסוף מידע בעל אופי פוליטי על התושבים, לתעדו בתוכנת מאגר מידע אשר שימשה את העירייה, ולהעבירו לגורמים שונים. יחד עם צורי, נאשם בעבירה גם יוסי סטלקול, עובד בחברה שעבדה מול עיריית קריית מוצקין וכן אחיו של עורך הדין בועז סטלקול, שייצג את צורי וסיעתו בעבר ואף היה אחד מהמועמדים ליועמ"ש העירייה.

חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין. יחצ, באדיבות המצולמים
נאשם בעבירות שוחד ומרמה. ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי/באדיבות המצולמים, יחצ

בנוסף, נאשם צורי בקבלת כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש לצורך פיתוח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים. זאת, על אף שפיתוחה תוקצב מתקציב העירייה.

בהמשך, בעקבות פרסום כתבה עיתונאית שחשפה את החשדות לביצוע חלק מהמעשים שיוחסו לצורי, וכן על רקע פנייה לעירייה למתן קבלת תגובה לעל הנטען בכתבה - ביצע צורי פעולות שונות המייחסות לו עבירה של שיבוש הליכי משפט. זאת, לאחר שניסע למנוע ולפגום בחקירה תוך העלמת ראיות ועוד.

לצורי מיוחסות עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות ושיבוש הליכי משפט. במקביל לכתבי האישום, הוגשה הודעה על הסדר טיעון נגד נותן השוחד במסגרתו מתבקש בית המשפט להרשיע את תושב העיר שפיגלר, על פי הודאתו, במתן שוחד לצורי.

עוד בוואלה!

חייל מודיעין הורשע בפרסום מידע מסווג: "סיכון לביטחון המדינה"

לכתבה המלאה
חיים צורי ראש העיר קרית מוצקין בקלפי 30 באוקטובר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
השתמש במאגרי נתוני התושבים לצרכים פוליטיים. צורי בשנת 2018/מערכת וואלה! NEWS, --

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה היועצת המשפטית לממשלה באמצעות עו"ד ריצ'ארד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה בקשה להשעיית ראש העירייה צורי מתפקידו, "לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום המייחס לו עבירות חמורות, שיש בהן משום ניצול לרעה לכאורה של הכוח השלטוני שהופקד בידו בנאמנות, והוטל צל כבד על יושרתו האישית".

"בושה לפרקליטות ולכל מי שידו בדבר. תפירת תיקים, בושה", הגיב לאישום ראש העירייה חיים צורי בפוסט שפרסם בחשבון בפייסבוק שלו. "הצדק ייצא לאור, יש לי סבלנות וכוח. תפירת תיקים של הפרקליטות הגיעה עכשיו עד לפתחנו". עוד הוסיף כי ופירט על האישומים המיוחסים לו. "שוחד - נתתי עבודה לסייעת בגנים. שימוש במאגרי מידע - צלצלתי לתושבי העיר להגיד להם מזל טוב ביום הולדת. שיבוש הליכי חקירה, וזאת עוד בטרם נפתחה חקירה", טען.

צורי בן ה-78 מכהן במועצת העיר כ-35 שנים, מתוכן כ-29 שנים כראש העיר השלישי שבבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2018 זכה ל-59 אחוזים מקולות הבוחרים. עוד נמסר כי צורי שוקל להתמודד שוב על ראשות העיר גם בחודש בנובמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully